בנו של נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו, נעצר אמש במסגרת חקירה במרכזה הוא חשוד בהלבנת הון של כספים שאסף מסוחרי סמים בבתי הכלא, במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות בשנה שעברה, כך נמסר בהצהרה של משרד התובע הכללי במדינה. 

הנשיא פטרו, שנכנס לתפקידו בשנה שעברה, לאחר שלאורך הקמפיין שלו הביע קו נוקשה נגד השחיתות במדינה, הביע חרטה על מעצר בנו, והתחייב לכבד את תוצאות החקירה. בציוץ שפרסם בחשבונו בטוויטר כתב כי "כאדם וכאב, כואב לי לראות כל כך הרבה הרס עצמי ואת אחד מהבנים שלי הולך לכלא. לפרקליטות יש את הערבות שלי לנהל חקירה בהתאם לחוק. אני מאחל לבני הצלחה וכוח".

על פי הדיווח, החקירה נפתחה בעקבות הדברים שנשאה גרושתו של ניקולס פטרו, דיסוריוס דל כרמן ואסקז, לכלי התקשורת המקומיים, כשהיא טענה כי בעלה ארגן תרומה של יותר מ-600 מיליון פסו מפוליטיקאי שהורשע בעבר בסחר בסמים. ניקולס מצדו הכחיש את הטענות וכינה את ההאשמות כ"בלתי מבוססות ומזיקות". אביו כאמור בירך על החקירה שנפתחה, אך טען כי אין בידיו מספיק מידע על פעילות בנו.

בתוך כך, הפרשה החדשה גרמה לסערה במערכת הפוליטית במדינה. פוליטיקאים מהאופוזיציה קראו לנשיא להתפטר וכי הוא "חייב לקחת אחריות על שערוריית מימון הקמפיין". חבר אופוזיציה אמר כי "המעצר הזה הוא עדות להונאה של הנשיא". זו אינה הפעם הראשונה שבה ממשלתו של הנשיא הנוכחי נמצאת במרכזה של שערורייה. ראש הסגל לשעבר של הנשיא, מנהלת הקמפיין והשגרירה לשעבר בוונצואלה, הואשמה בעבר בהאזנות סתר. 

המעצרים בוצעו כאשר פטרו, שבעברו היה חבר בתנועת הגרילה M-19, נאבק לעל מנת לקדם את הרפורמות שתכנן. ההצעות להרחיב את תפקיד הממשלה בתחום הבריאות והפנסיות מדשדשות, לאחר שהמחוקקים גנזו בחודש שעבר את הצעת החוק להפחתת שעות העבודה במדינה.