מאז תחילתה של הפלישה לאוקראינה, ממעטים קברניטי המדינה ובעלי התפקידים הבכירים בפרלמנט הרוסי להתבטא בעניין המלחמה העקובה מדם, שהחלה בפברואר 2022. עם זאת, ישנם מעטים שהביאו לאחרונה את דעתם הנחרצת על תפקוד הצבא בשדה הקרב וניהול המלחמה.

בתוך כך, פיוטר טולסטוי, סגן יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, התבטא באופן מפתיע, כשהשתתף בפאנל פוליטי בערוץ הרוסי הראשון, ואמר כי "רוסיה תחדל מלהתקיים אם נפסיד במלחמה". לדבריו, "המצב כרגע הוא כזה - או שננצח במלחמה, או שנפסיק להתקיים כאומה". טולסטוסי השתתף כאמור בפאנל של הערוץ הרוסי הראשון, הנמצא בבעלות המדינה, והדגיש בנוסף כי "גורלה של ארצנו מוטל על כף המאזניים, זה או אנחנו או הם. אוקראינה רואה מבחינתה מאבק להישרדותה, השקפת העולם שלה משתקפת לעיתים גם על ידי בעלות בריתה בעולם". 

במקביל, גם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, נשא נאום מיוחד וטען ש"המלחמה חוזרת לרוסיה". עם זאת, הדגיש זלנסקי כי "אוקראינה ממשיכה להתחזק, אך אנחנו צריכים להתכונן לכך שהמתקפות על תשתיות האנרגיה יתחדשו. עלינו להיות מודעים לכך שבדיוק כמו בשנה שעברה, הטרוריסטים הרוסים ינסו לפגוע בענף האנרגיה לקראת החורף הקרוב". זאת, לאחר שבחורף האחרון כמעט 40% מכלל מערכת האנרגיה האוקראינית ניזוקה ממתקפות של הצבא הרוסי.

מוקדם יותר היום, משרד ההגנה הרוסי דיווח כי שלושה כלי טיס בלתי מאוישים יורטו מעל מחוז מוסקבה. לטענת משרד ההגנה, "כלי טיס אחד הושמד על ידי מערכת הגנה אווירית בעיר אודינצובו, בסמוך לעיר הבירה, ושני מל"טים נוספים הופלו על ידי מערכות לוחמה אלקטרונית והתרסקו בסמוך למתחם דירות". עם זאת, בכלי התקשורת באוקראינה דיווחו כי מתקפת המל"טים צלחה, וקייב אכן הצליחה לפגוע במספר בנייני משרדים ברובע העסקים היוקרתי של מוסקבה. על פי הדיווחים, המל"טים פגעו בין היתר באחד המגדלים של מתחם IQ-Kvartal. 

בניין משרדים שנפגע ממתקפת מל''טים אוקראינים (צילום: gettyimages)
בניין משרדים שנפגע ממתקפת מל''טים אוקראינים (צילום: gettyimages)

אמש, ערך נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נאום מיוחד בעיר סנט פטרסבורג ואמר כי "אף אחד לא רוצה עימות בין רוסיה לנאט"ו בסוריה, אך כולם ערוכים לכל תרחיש". לדבריו, "הכוחות שלנו ערוכים לכל אירוע, כולל עימות עם הצבא האמריקאי". כמו כן, התייחס לתוכנית השלום של המדינות האפריקאיות ואמר שתוכנית זו יכולה להוות בסיס לסיום המלחמה באוקראינה. הנשיא הרוסי טען בנוסף כי "הצבא האוקראיני נעצר ונהדף בכל מקום לאורך קו החזית, כשהאבדות שלו עצומות. לא רוסיה סירבה למשא ומתן אלא אוקראינה, כשהיא דחתה את הציר הדיפלומטי".