המלחמה באוקראינה: נמשכים הקרבות בדרום מזרח אוקראינה, במסגרת נסיונות האוקראינים להחזיר לשליטתם את השטחים שסופחו ע"י הרוסים. אנדריי קוליש, דובר המשמר הלאומי של אוקראינה, אמר במהלך ריאיון שקיים, כי "לוחמים אוקראינים דוחפים קדימה תחת אש רוסית כבדה".

"נצטרך להשתמש בגרעין": האזהרה הרוסית - וההסבר השנוי במחלוקת
בקייב טוענים: כך ארסנל הגרעין של רוסיה כמעט נפל לידי "כח וגנר"

עוד סיפר על כך שהכוחות האוקראינים הצליחו לבצע התקדמות מצומצמת באזור, תוך מתקפות אוויריות מצד הרוסים, וכי חלק גדול מההתקפות האוויריות על הכוחות, בוצעו ע"י רחפנים שיוצרו באיראן. 

הפצצת מאגרי גז ברוסיה לקראת הגעת כוח וגנר (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כמו כן, התייחס קוליש להתקדמות האיטית יחסית של הכוחות, וטען כי "אנחנו מתקדמים בצעדים קטנים כי אנחנו דואגים לאנשים שלנו". מטעם צבא אוקראינה נמסר כי הכוחות הרוסים מיקדו את התקפותיהם באזורי אבדייבקה ומרינקה - צמד ערים קטנות סמוכות באזור דונייצק.

בתוך כך, סגן יו"ר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, דמיטרי מדבדב, התבטא אתמול באופן תקיף כלפי אוקראינה ונאט"ו והצהיר כי "אם קייב תשתלט על חלקים מהאדמה שלנו, בתמיכת הברית הצבאית, נאלץ להשתמש בנשק גרעיני". מדבדב פרסם את ההצרה לכבוד יום הצי הרוסי, והסביר כי "אם נניח שמתקפת הנגד האוקראינית תצליח, ואוקראינה אכן תכבוש שטחים, אז בהתבסס על הצו של הנשיא מה-6 בפברואר 2020, נצטרך להשתמש בנשק גרעיני".