ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה, קירילו בודאנוב, אמר כי כוחות הצבא האוקראיני ייכנסו בקרוב מאוד לחצי האי קרים. בריאיון שערך לערוץ הטלוויזיה המקומי TSN, סירב להצהיר על מסגרת זמן מדויקת, אך אמר שהצבא ישוב לחצי האי שנכבש על ידי רוסיה ב-2014.

בודאנוב הוסיף כי "לא נרשמה עלייה במספר החיילים הרוסים הנמצאים בשטח, למרות שהגיוסים הרבים מאפשרים להם להתגבר כל הזמן על האבדות בשדה הקרב". דבריו של בודאנוב מגיעים על רקע הדיווחים כי מתקפת הנגד האוקראינית ממשיכה לצבור הצלחות, וכי הצבא מתקדם לכיוון חצי האי קרים, וגם באזורים נספים כמו מחוז זפוריז'יה. ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה התייחס גם לנוכחותם של שכירי חרב מ"קבוצת וגנר" בגבול בלארוס, לשם הוגלו לאחר המרד הצבאי נגד רוסיה, והדגיש שהם לא מדאיגים אותו כלל.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כוח וגנר (צילום: רויטרס)
כוח וגנר (צילום: רויטרס)

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, תיאר את יום הקרבות אמש כ"יום רב עוצמה", במיוחד בסמוך לבאחמוט, שם טוענים האוקראינים שהצליחו לשחרר את השטח שנכבש על ידי הרוסים בחודש מאי האחרון. סגנית שר ההגנה, האנה מליאר, אמרה כי "המשימה המרכזית של הרוסים היא להסיט את כוחותינו מאזור באחמוט, אך המתקפה שלנו באזור מביאה להצלחות". בתוך כך, לאחר שאמש מתקפת המל"טים של אוקראינה נחלה הצלחה, כשקייב הצליחה לפגוע בבנייני משרדים ברובע העסקים של מוסקבה, באוקראינה דיווחו כי מל"ט אוקראיני שוב פגע באדמת רוסיה, והפעם באזור רוסטוב, בדרום מערב-המדינה. 

לפני שבועיים, שני בני אדם נהרגו בסדרת פיצוצים שהתרחשה בגשר המחבר בין חצי האי קרים לרוסיה. מושל בולגורוד מסר לאחר האירוע, כי בני זוג שנסעו ברכבם נהרגו, ובתם ששהתה גם היא ברכב, נפצעה באורח בינוני. במשרד ההגנה האוקראיני לא לקחו אחריות על האירוע ואף טענו כי מדובר בפרובוקציה שנעשתה על ידי מוסקבה, כשמקביל המודיעין האוקראיני הצהיר: "הגשר הוא פרויקט חסר ערך". בכלי התקשורת במדינה טענו מנגד כי המתקפה היא מבצע מיוחד של חיל הים ושירותי הביטחון של אוקראינה.

קודם לכן, שרת ההגנה האוקראינית האנה מליאר הודתה לראשונה באחריותה של אוקראינה לפיצוץ הגשר בחצי האי קרים שהתרחש בתחילת אוקטובר 2022. בחשבון הטלגרם שלה, מנתה 12 הישגים של הצבא האוקראיני מאז הפלישה הרוסית בפברואר 2022, וכתבה: "לפני 273 ימים פתחנו במתקפה ראשונה על גשר קרים כדי לשבש את הלוגיסטיקה הרוסית".