שר ההגנה של רוסיה, סרגי שויגו, אמר היום (שני) כי מוסקבה הגבירה את התקיפות באוקראינה בתגובה למתקפות המל"טים שביצעה קייב לאחרונה. בשיחה שערך עם בכירים בצבא הרוסי, טען כי "הגברנו גם את עוצמת התקיפות על מתקנים צבאיים אוקראינים", וכי "ננקטו צעדים נוספים כדי להגן על מטרות בשטחינו". שר ההגנה הרוסי גם סבור, כי הניסיונות של קייב לפגוע בעומק רוסיה, בוצעו כיד להסיט את מה שלדבריו, הוא "חוסר ההצלחה" של מתקפת הנגד האוקראינית.

שויגו הדגיש בדבריו, כי "ברור שהנשק שמדינת המערב סיפקו לאוקראינה לא מסייע לה להגיע להצלחות בשדה הקרב, אלא רק מאריך את הסכסוך הצבאי". עוד ציין: "על רקע מתקפת הנגד הלא מוצלחת, משטר קייב - בתמיכת המערב, התמקד בביצוע התקפות טרור על תשתיות אזרחיות בערים ובעיירות של הפדרציה הרוסית". על פי הדיווחים, מאז שהחלה המתקפה האוקראינית, הצבא הצליח לשחרר 204.7 קמ"ר של שטח שנכבש על ידי רוסיה, מתוכו 12.6 קמ"ר רק בשבוע האחרון.

בניין משרדים שנפגע ממתקפת מל''טים אוקראינים (צילום: gettyimages)
בניין משרדים שנפגע ממתקפת מל''טים אוקראינים (צילום: gettyimages)

במקביל, דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, התייחס לתקיפה האוקראינית בלב רובע העסקים של מוסקבה אמש, ואמר כי "הניסיונות של אוקראינה לתקוף את הבירה הם מעשי ייאוש". במסיבת העיתונאים שערך עם התקשורת המקומית, השווה את המתקפה האוקראינית ל"מתקפת טרור", הוסיף כי בוצעו מספר פעולות אבטחה כדי "למזער את הסיכון מהמשך המתקפות האלו". בתוך כך, ארבעה בני אדם נהרגו היום ו-43 נפצעו במתקפת טילים על העיר קריווי רייה שבמזרח אוקראינה. שירותי החירום המקומיים מסרו כי שלושה ילדים בני פחות מעשר חולצו מתוך ההריסות.

מוקדם יותר היום, ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה, קירילו בודאנוב, אמר כי כוחות הצבא האוקראיני ייכנסו בקרוב מאוד לחצי האי קרים. בריאיון שערך לערוץ הטלוויזיה המקומי TSN, סירב להצהיר על מסגרת זמן מדויקת, אך אמר שהצבא ישוב לחצי האי שנכבש על ידי רוסיה ב-2014. בודאנוב הוסיף כי "לא נרשמה עלייה במספר החיילים הרוסים הנמצאים בשטח, למרות שהגיוסים הרבים מאפשרים להם להתגבר כל הזמן על האבדות בשדה הקרב". דבריו של בודאנוב מגיעים על רקע הדיווחים כי מתקפת הנגד האוקראינית ממשיכה לצבור הצלחות, וכי הצבא מתקדם לכיוון חצי האי קרים, וגם באזורים נספים כמו מחוז זפוריז'יה. ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה התייחס גם לנוכחותם של שכירי חרב מ"קבוצת וגנר" בגבול בלארוס, לשם הוגלו לאחר המרד הצבאי נגד רוסיה, והדגיש שהם לא מדאיגים אותו כלל.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, תיאר את יום הקרבות אמש כ"יום רב עוצמה", במיוחד בסמוך לבאחמוט, שם טוענים האוקראינים שהצליחו לשחרר את השטח שנכבש על ידי הרוסים בחודש מאי האחרון. סגנית שר ההגנה, האנה מליאר, אמרה כי "המשימה המרכזית של הרוסים היא להסיט את כוחותינו מאזור באחמוט, אך המתקפה שלנו באזור מביאה להצלחות".