לאחר השריפות של ספרי קודש מוסלמיים ויהודיים בשוודיה שאושרו על ידי הממשלה, היום (שני) מספק שר המשפטים השוודי הצהרה שמרמזת על שינוי מדיניות אפשרי בנוגע לאירועים מהסוג הזה.

מומחה מסביר: כך מתייחסים בשוודיה לסערת שריפת ספר התנ"ך
גינוי להחלטת שבדיה לאשר שריפת ספר תנ"ך: רה"מ - "החלטה מבישה"

במכתב שכתב ליו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין, אומר שר המשפטים: "ממשלת שוודיה בוחנת את האפשרויות המשפטיות והחוקתיות בעקבות מתן האישורים לחילול ספרי קודש מוסלמים ויהודים בהפגנות במדינה שאינו משקף בשום אופן את דעותיה של הממשלה".

שר המשפטים השוודי, גונאר סטרומר, כתב כי ממשלת שוודיה בוחנת אפשרויות משפטיות וחוקתיות על מנת להבטיח איסור חילול ספרי קודש ברחבי המדינה בעקבות שריפת ספרי הקוראן לאחרונה ואיומים לשרוף ספר תורה בהפגנות ברחבי המדינה.

עוד כתב שר המשפטים השוודי לרב מנחם מרגולין שקרא לממשלת שבדיה לאסור את הפרובוקציות כי "בעוד שבשוודיה אלו הרשויות ובתי המשפט שמחליטים בבקשות מסוג זה, אין זה אומר שכל מה שחוקי פירושו שהוא גם ראוי. חילול ספרי קודש הוא מעשה פוגעני ולא מכבד, ומהווה פרובוקציה בוטה. ממשלת שוודיה מבינה שהמעשים שבוצעו על ידי אינדיבידואלים המשתתפים בהפגנות עלולים להיות פוגעניים, והם אינם משקפים לחלוטין את דעות הממשלה".

בהמשך המכתב ציין השר סטרומר כי "ממשלת שבדיה עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית בתגובה לאירועים האחרונים ועורכת תהליך ניתוח של המצב המשפטי והחוקתי לאור זאת".

הרב מרגולין הודה לשר סטרומר על התחייבותו והדגיש: "פרובוקטורים המנסים ליצור פילוג מנצלים פרצה בחוקה השוודית למטרותיהם הבזויות ויש לסגור אותה. בעוד שהזכות לחופש ולמחאה היא זכות יסוד, היא חייבת להסתיים בנקודה שבה היא פוגעת בזכויות היסוד לאמונה ולמסורות של האחר".