נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ הואשם הלילה (בין רביעי לחמישי) בניסיון הפיכת הבחירות בשנת 2020 לאחר שהפסיד לנשיא ג'ו ביידן, כך עולה מדיווחים בכלי תקשורת בארצות הברית. טראמפ מואשם בקשירת קשר להונאת ממשלת ארצות הברית, בהדחת עדים ובקשירת קשר נגד זכויות אזרח.

למרות האישומים, טראמפ בטוח בעצמו: "אני היחיד שיכול לנצח בבחירות"
טרמאפ תוקף: "הפכתי למטרה של התובע המטורלל במשרד המשפטים"

"למרות שהפסיד, הנאשם היה נחוש להישאר בשלטון. במשך יותר מחודשיים לאחר הבחירות, הוא הפיץ שקרים על הונאת בחירות. הטענות הללו היו שקריות, והנאשם ידע שהן שקריות", נכתב בכתב האישום. 

טראמפ הגיב להחלטה הדרמטית, וטען כי מדובר ב"ניסיון להתערב בבחירות 2024". כמו כן, מטעם הקמפיין של הנשיא לשעבר, תקפו: "הרדיפה אחרי הנשיא ותומכיו מזכירה את גרמניה הנאצית".

התובע המיוחד וצוותו מנהלים חקירה נרחבת בנוגע לניסיונות של טראמפ וכמה מבעלי בריתו למנוע את העברת השלטון לג'ו ביידן מרגע סגירת הקלפיות בנובמבר 2020 ועד למהומות בקפיטול ב-6 בינואר 2021. ההאשמות הפליליות הגיעו לאחר חקירה של 18 חודשים בקונגרס על ידי ועדה נבחרת בהנהגת הדמוקרטים בבית הנבחרים, אשר פירטה בפירוט רב את הניסיון של טראמפ להישאר בשלטון. 

כתב האישום נגד דונלד טראמפ על אירועי הפריצה לקפיטול by maariv on Scribd

התובע המיוחד תיאר את הפריצה לקפיטול  כ"מתקפה חסרת תקדים על מושבה של הדמוקרטיה האמריקאית" שמונעת על ידי שקרים שסיפר הנשיא לשעבר. "זה ניזון משקרים שקרים של הנאשם, שמטרתם להפריע לתפקוד של ממשלת ארה"ב - תהליך איסוף, ספירה ואישור של תוצאות הבחירות לנשיאות של המדינה".

בכתב האישום נטען כי הנשיא לשעבר ושותפיו "ניצלו" את הפריצה ב-6 בינואר 2021 על הקפיטול של ארה"ב למען המשך המאמצים לשכנע את חברי הקונגרס לעכב את אישור הבחירות באותו יום. "ככל שהתפתחה אלימות", נכתב בכתב האישום בהתייחס לפריצה, "הנאשם והשותפים ניצלו זאת כדי להכפיל את המאמצים להעלות תביעות שווא של הונאת בחירות ולשכנע את חברי הקונגרס לעכב עוד יותר את האישור בהתבסס על הטענות הללו".

כתב האישום גם מציג שטראמפ הונה אזרחים להאמין שסגן הנשיא דאז מייק פנס יכול לשנות את תוצאות הבחירות כדי להפוך את טראמפ למנצח. 

דונלד טראמפ ומייק פנס (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ ומייק פנס (צילום: רויטרס)

טראמפ אמר בחודש שעבר כי קיבל מכתב מהתובע המיוחד שלפיו חבר מושבעים חוקר את חלקו בהסתערות של תומכיו על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021. טראמפ הוא האדם הראשון שכיהן כנשיא ארצות הברית ועומד לדין פלילי. מכתב מהתובעים הפדרליים לטראמפ מבהיר שהתובעים מתמקדים במעשיו של הנשיא לשעבר בחקירת ביטול הבחירות בשנת 2020, ולא רק של הסובבים אותו. 

זהו כתב האישום השלישי שמוגש נגדו בתוך ארבעה חודשים, לאחר שלפני חודשיים הואשם בפרשת המסמכים המסווגים ובאפריל בפרשת תשלום דמי השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס