עונש מוות נגזר היום (רביעי) על רוברט בוארס, אמריקאי כבן 50 שביצע את הטבח בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, שבו נרצחו 11 מתפללים ב-2018.

"מרגיש רדוף": ראש העיר פיטסבורג שב לטבח האנטישמי בבית הכנסת
שנה אחרי הטבח: הקהילה בפיטסבורג זוכרת את הנרצחים

חבר המושבעים בבית המשפט הפדרלי קיים דיון של עשר שעות, והכריע פה אחד על גזר הדין. על מנת לגזור עונש מוות על מורשע בארצות הברית יש להגיע להכרעה פה אחד, ואילו היו חילוקי דעות – היה נגזר עליו מאסר עולם ללא אפשרות לקיצור מאסר. 

התובע במשפטו של בוארס, אריק אולסן, אמר בסיום הדיונים ביום שני כי "הוא הפך ערב שבת שגרתי לאירוע הירי האנטישמי החמור ביותר בתולדות ארצות הברית". עוד הוסיף: "זהו מקרה שדורש את העונש החמור ביותר – עונש מוות".

זרים לזכר קורבנות הטבח בפיטסבורג (צילום: רויטרס)
זרים לזכר קורבנות הטבח בפיטסבורג (צילום: רויטרס)

באירוע הטבח שאירע בערב שבת באוקטובר 2018, כאמור, נרצחו 11 מתפללים ושישה נוספים נפצעו. ג'וזף צ'רני בן ה-90, שניצל מהטבח בבית הכנסת בפיטסבורג, פנסילבניה, סיפר ל"וושינגנטון פוסט" על רגעי הזוועה בבית התפילה "עץ חיים" בעיר. "היה רעש, זה נשמע כמו מתלה מעילים שנפל", שחזר צ'רני, שהרכין את ראשו מתחת לאחד הספסלים בבית הכנסת, לצד שמונה מתפללים נוספים שעמדו לידו.

בשלב זה, לדבריו, התוקף הופיע בפתח בית הכנסת ופתח בירי לכל עבר. "הרמתי את העיניים וראיתי את הגופות. לא יכולתי להישאר שם". צ'רני החליט לברוח מהמקום ולא נפגע מהירי.