כשבוע לאחר שריפות הענק ביוון, שהגיעו גם לאי התיירות הפופולרי רודוס, הודיע היום (רביעי) ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, על פיצוי לתיירים שחופשתם נפגעה: "חופשה בת שבוע על חשבון המדינה".

נלחמים באש: עשרות שריפות משתוללות ביוון
בצל שריפות הענק: האזהרה החריגה של משרד החוץ למטיילים ביוון ובאיטליה

מיצוטאקיס התראיין לטלוויזיה הבריטית ואמר כי "לא היה אובדן בנפש במהלך השריפות, אך אנחנו מבינים שתיירים רבים חוו עוגמת נפש בעקבות השריפות. לשמחתנו – רודוס חזרה לשגרה מלאה ומוכנה מתמיד לארח תיירים".

השריפות ביוון (צילום: רויטרס)
השריפות ביוון (צילום: רויטרס)

הצעתו של ראש הממשלה לתיירים הזרים עוררה ביקורת בקרב גולשי טוויטר ביוון, שמחו על סדר העדיפויות של הממשלה: "מעדיפים לתת חופשה לזרים ולא למקומיים – אזרחים ומהגרים, שאיבדו את בתיהם וישנו בחורבות", כתב אחד מהם ברשת החברתית.

בשבוע שעבר פרסם משרד החוץ המלצה למטיילים שלא להגיע לאי עד להסרת ההכרזה על מצב החירום, בשל מערכת מזג אוויר חריגה, הכוללת טמפרטורות קיצון המגיעות עד ל-45 מעלות צלסיוס, ושריפות קשות שפקדה את כל האי רודוס. 

בנוסף, פורסמה המלצה למטיילים באיטליה בשל מזג אוויר קיצוני באיזור סיציליה. ממשרד החוץ נמסר כי על הישראלים הנמצאים באזור להישמע להנחיות הרשויות וגופי הביטחון המקומיים, ולהתעדכן באופן שוטף על התפתחויות והודעות על פינוי מאזור השריפות.