האם פולין צריכה להיות מודאגת לגבי כוח ואגנר? נוכחותה של קבוצת כוח ואגנר בבלארוס גרמה לחששות ודאגה במדינות נאט"ו השכנות. פולין שלחה יותר מ-1,000 חיילים לגבולה המזרחי עם בלארוס, שאורכו כ-400 קילומטרים, בעקבות חששות מפעולות הקבוצה. כמו כן, הודיע כי תשלח עוד יותר חיילים לאזור, לאחר שדווח על שני מסוקים בלארוסים במרחב האווירי של פולין אתמול (רביעי).

הסלמה בגבול פולין? "מאות שכירי חרב מכוח וגנר התקרבו לגבול"
עשרות אלפי חיילים באוקראינה ובאפריקה: מיהו כוח ואגנר?

ברקע האיום הקרוב, לא רק פולין חוששת. גם לטביה וליטא הצטרפו באיומים לסגור את גבולותיהן עם בלארוס בעקבות נוכחות הכוח. המכון לחקר המלחמה הכין מפה המתארת היכן מאמינים כי שכירי החרב בכוח ואגנר נמצאים ומתאמנים. לפי המפה, קיים מיקום מאושר לאימון הכוח בעיר ברסט, העיר השישית בגודלה בבלארוס וביתם של מעל 300 אלף אנשים. ברסט נמצאת בבטווח של כמה מאות מטרים מהגבול הפולני, מה שגורם דאגה רבה במדינה מחדירת הכוחות.

כוחות ואגנר ברוסטוב (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

חששות שווא?

התגובה של פולין, לטביה וליטא זכתה לביקורת מצד מדינות רבות. בין המדינות שהעבירו ביקורת, נמצא דובר הביטחון הלאומי של ארצות הברית, ג'ון קירבי, שאמר אתמול כי הבית הלבן לא היה מודע לאיום ספציפי שמציב כוח ואגנר לפולין או למדינה כלשהי בנאט"ו. המכון לחקר המלחמה הדהד את העמדה הזו, ואמר שקבוצת ואגנר אינה מהווה "איום רציני" על פולין או אוקראינה.

"אין שום אינדיקציה לכך שלקבוצת ואגנר בבלארוס יש למעשה את החומר הדרוש כדי להיות מסוגלת לבצע מתקפה רצינית", אמר אנליסט רוסיה של המכון, ג'ורג' בארוס.