על רקע העימותים וחילופי האש במחנה הפליטים הפלסטיני עין אל-חילווה שבלבנון, ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, שלח אמש מכתב למזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, ובו קרא "להשתדל ולהחזיר את המצב לקדמותו". הנייה הדגיש כי "הארגון שואף לביטחון ויציבות במחנה וכי הנשק הפלסטיני נשאר מכוון רק נגד האויב הציוני". 

במקביל, בכיר חמאס שוחח עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, וסקר יחד עמו את האירועים האחרונים במחנה הפליטים, כשעל פי הודעת חמאס, הנייה ביקש את התערבותם של הכוחות הלבנונים כדי לעצור את העימותים המתמשכים. יו"ר הפרלמנט הלבנוני אמר מצדו כי "כל מחלוקת תיפתר רק באמצעות הידברות והבנה", והדגיש שיבטיח "לעשות כל מאמץ כדי לעצור את מה שמה שמתרחש במחנה הפליטים ולהרגיע את המצב בשיתוף הרשויות הפלסטיניות". הנייה ציין כי "יש לפעול בשיתוף פעולה עם הגורמים הלבנונים, על מנת להגיע להפסקת האש במחנה ולהוציא את החמושים מהרחוב".

חילופי אש בין ארגונים פלסטינים במחנה הפליטים עין אל-חילווה (צילום :רויטרס)

ביום ראשון האחרון דיווחו גורמי ביטחון בלנון כי לפחות שישה בני אדם נהרגו בעימותים שפרצו בין הארגונים הפלסטינים במחנה הפליטים הגדול ביותר בלבנון. על פי הדיווחים, חילופי האש פרצו בין אנשי ארגן פת"ח, לבין פעילי ארגון אסלאמי שפועל כדי להגדיל את כוחו במקום. אמש, התחדשו העימותים, וערוץ "אל-ג'זירה" עדכן כי לפחות ארבעה בני אדם נפצעו.

העימותים פרצו כחודשיים לאחר ההתפרעויות האחרונות במחנה אשר הביאו למותו של חבר בתנועת הפת"ח. בחודש מרץ האחרון אירע אירוע נוסף ובו נהרג אדם אחד, במהלך ליל עימותים קשה שפרץ במחנה. מחנה עין אל-חילווה שהוקם ב-1948 הוא הגדול מבין 12 המחנות הפליטים הפלסטינים בלבנון, וחיים בו כ-50 אלף בני אדם.