המכון לחקר המלחמה (ISW) העריך היום (חמישי) כי גובר החשש בקרב בכירים בקרמלין מפני התגברות התקיפות האוקראיניות בשטחה של רוסיה. זאת, לאחר השבוע התרחשו שתי מתקפות כטב"מים על הבירה מוסקבה, ואף גרמו לנזק בבנייני המשרדים ברובע העסקים של העיר. בתוך כך, משרד ההגנה הרוסי החל להקצות שוב כלי נשק לכוחות הצבא באזור העיר בלגורוד, בסמוך לגבול עם אוקראינה, ובאזור העיר קורסק.

מומחים במכון סבורים כי התגברות החשש בקרב הבכירים בקרמלין נובע מחרדה מתמדת סביב יכולות הביטחון הפנימי של רוסיה. זאת, בעיקר לאחר המרד הצבאי שאירע בחודש יוני על ידי שכירי החרב של "כוח וגנר". עוד נמסר כי "הקצאת כלי נשק, כלי טיס בלתי מאוישים וכלי רכב צבאים לאזורים אלו, נובע מהדאגה שאוקראינה תגביר את המתקפות באזור".

בניין משרדים במוסקבה נפגע מכטב''ם (צילום:  REUTERS/Evgenia Novozhenina)
בניין משרדים במוסקבה נפגע מכטב''ם (צילום: REUTERS/Evgenia Novozhenina)

כמו כן, ברוסיה טענו כי יירטו במהלך היממה האחרונה שבעה כלי טיס בלתי מאוישים ששיגרה אוקראינה. משרד ההגנה הרוסי טען "במהלך הלילה היה ניסיון של המשטר בקייב לבצע פיגוע טרור על ידי שיגור כלי טיס בלי מאוישים לשער שטח רוסיה, אין נפגעים ולא נגרם נזק". מנגד, משרד ההגנה האוקראיני טען כי רוסיה שיגרה יותר מ-20 מל"טים לעבר הבירה קייב, אך כולם יורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית. עוד ציינו בקייב, כי רוסיה ממשיכה לשגר כלי טיס בלתי מאוישים שיוצרו באיראן.

במקביל, נמשכת המתיחות בין פולין לבלארוס, סביב הגעתם של שכירי החרב של כוח וגנר למדינה והחשש מפני עימות צבאי. פולין זימנה היום את שגריר בלארוס במדינה לשיחת הבהרה, לאחר הטענה כי שני מסוקים צבאיים הפרו את המרחב האווירי של המדינה. בבלארוס הכחישו את הטענות ואף הפצירו בפולין "לא להסלים את המצב". אמש, פולין אף שלחה יותר מאלף חיילים לגבולה המזרחי, שאורכו כ-400 ק"מ, בעקבות החשש כי כוח וגנר יתקוף את המדינה משטחה של בלארוס. על רקע האיום, לא רק בוורשה חוששים, אלא גם בלטביה וליטא, שאיימו כי יסגרו את הגבול עם בלארוס. המכון לחקר מהלחמה עדכן כי שכירי החרב של כוח וגנר החלו להתאמן בעיר ברסט, השישית בגודלה במדינה, הממוקמת בסמוך לגבול עם פולין.

כוח וגנר (צילום: רויטרס)
כוח וגנר (צילום: רויטרס)

אמש, התייחס שר ההגנה של רוסיה, סרגי שויגו, למתקפות של אוקראינה בלב מוסקבה ואמר כי "גם רוסיה הגבירה את המתקפות בעומק אוקראינה". בשיחה שערך עם בכירים בצבא הרוסי, טען כי "הגברנו גם את עוצמת התקיפות על מתקנים צבאיים אוקראינים", וכי "ננקטו צעדים נוספים כדי להגן על מטרות בשטחינו". שר ההגנה הרוסי גם סבור, כי הניסיונות של קייב לפגוע בעומק רוסיה, בוצעו כיד להסיט את מה שלדבריו, הוא "חוסר ההצלחה" של מתקפת הנגד האוקראינית.

שויגו הדגיש בדבריו, כי "ברור שהנשק שמדינת המערב סיפקו לאוקראינה לא מסייע לה להגיע להצלחות בשדה הקרב, אלא רק מאריך את הסכסוך הצבאי". עוד ציין: "על רקע מתקפת הנגד הלא מוצלחת, משטר קייב - בתמיכת המערב, התמקד בביצוע התקפות טרור על תשתיות אזרחיות בערים ובעיירות של הפדרציה הרוסית".