מלחמת רוסיה-אוקראינה: מתקפת הנגד האוקראינית נמצאת במגמת האטה, בעקבות שדות המוקשים שטמנו החיילים הרוסים שנסוגו מעמדותיהם. השר לביטחון פנים האוקראיני, אולכסיי דנילוב, מסר לתקשורת כי "האויב הותיר אחריו כמות מטורפת של מוקשים".

הפולנים צריכים לדאוג? כוח וגנר מתקרב למדינה האירופית
"התרחיש הגרוע ביותר": רעייתו של זלנסקי במסר למדינות המערב

לדבריו, "התכוננו היטב לבואנו במשך תקופה ארוכה, וטמנו שדות מוקשים נרחבים – לפעמים בצפיפות של עד חמישה מוקשים למ"ר. תארו לעצמכם כמה קשה צריך לעבוד כדי לאפשר לכוחותינו להתקדם מזרחה", עוד הוסיף כי: "בתחילת הדרך האמנו שנצלח את המשימה בעזרת הציוד שקיבלנו מבנות בריתנו, אבל כעת הרבה מעבודת נטרול המוקשים נעשית על ידי חיל הרגלים".

דנילוב ניסה להנמיך את הציפיות ממתקפת הנגד שיצאה לפועל לפני מספר חודשים. "מעולם לא השתמשתי במונח 'מתקפת נגד', ורק אנחנו נקבע את לוח הזמנים שלה. מבצעים צבאיים הם עניין מורכב, והצלחתם תלויה בגורמים רבים". 

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלינסקי (צילום:  Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS )
נשיא אוקראינה, ולדימיר זלינסקי (צילום: Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS )

בתוך כך, המתיחות במזרח אירופה מתרחבת מחוץ לגבולות אוקראינה. נוכחותה של קבוצת כוח ואגנר בבלארוס גרמה לחששות ודאגה במדינות נאט"ו השכנות. פולין שלחה יותר מ-1,000 חיילים לגבולה המזרחי עם בלארוס, שאורכו כ-400 קילומטרים, בעקבות חששות מפעולות הקבוצה. כמו כן, הודיע כי תשלח עוד יותר חיילים לאזור, לאחר שדווח על שני מסוקים בלארוסים במרחב האווירי של פולין אתמול (רביעי).

ברקע האיום הקרוב, לא רק פולין חוששת. גם לטביה וליטא הצטרפו באיומים לסגור את גבולותיהן עם בלארוס בעקבות נוכחות הכוח. המכון לחקר המלחמה הכין מפה המתארת היכן מאמינים כי שכירי החרב בכוח ואגנר נמצאים ומתאמנים. לפי המפה, קיים מיקום מאושר לאימון הכוח בעיר ברסט, העיר השישית בגודלה בבלארוס וביתם של מעל 300 אלף אנשים. ברסט נמצאת בבטווח של כמה מאות מטרים מהגבול הפולני, מה שגורם דאגה רבה במדינה מחדירת הכוחות.