נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, הגיע הלילה (בין חמישי לשישי) לבית המשפט בוושינגטון, לאחר שהואשם כי ניסה להטות את התוצאות בבחירות שהתקיימו בשנת 2020. זהו כתב האישום השלישי שמוגש נגד טראמפ, לאחר שהואשם גם בלקיחת מסמכים מסווגים מהבית הלבן ללא אישור, ובתשלום דמי שתיקה לכוכבת פורנו, שנלקחו מכספי הקמפיין שהוא מקיים. 

טראמפ הואשם בהטיית הבחירות, ובמטהו תקפו: "רדיפה כמו בגרמניה הנאצית"

זמן קצר לפני כן, התבטא טראמפ כי הוא "גאה להיעצר", משום שלטענתו "ערער על בחירות מושחתות". עוד הוסיף בציניות: "אני צריך עוד כתב אישום אחד כדי להבטיח את הבחירה שלי". במהלך הדיון כפר באישומים נגדו. 

על אף שלושת כתבי האישום שהוגשו נגדו, טראמפ ממשיך להיות המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית, לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו בשנה הבאה. בין היתר, הוא מוביל בפער מבטיח על מושל פלורידה רון דה סנטיס וסגנו לשעבר, מייק פנס. 

דונלד טראמפ בהגעתו לבית המשפט במנהטן (צילום: רויטרס)

"למרות שהפסיד, הנאשם היה נחוש להישאר בשלטון. במשך יותר מחודשיים לאחר הבחירות, הוא הפיץ שקרים על הונאת בחירות. הטענות הללו היו שקריות, והנאשם ידע שהן שקריות", נכתב בכתב האישום האחרון שהוגש. 

טראמפ הגיב להחלטה הדרמטית, וטען כי מדובר ב"ניסיון להתערב בבחירות 2024". כמו כן, מטעם הקמפיין של הנשיא לשעבר, תקפו: "הרדיפה אחרי הנשיא ותומכיו מזכירה את גרמניה הנאצית".

בכתב האישום נטען כי הנשיא לשעבר ושותפיו "ניצלו" את הפריצה ב-6 בינואר 2021 על הקפיטול של ארה"ב למען המשך המאמצים לשכנע את חברי הקונגרס לעכב את אישור הבחירות באותו יום. "ככל שהתפתחה אלימות", נכתב בכתב האישום בהתייחס לפריצה, "הנאשם והשותפים ניצלו זאת כדי להכפיל את המאמצים להעלות תביעות שווא של הונאת בחירות ולשכנע את חברי הקונגרס לעכב עוד יותר את האישור בהתבסס על הטענות הללו".