הפנטגון צפוי להקצות כלי שיט וכוח אדם של חיל הים האמריקאי לטובת ליווי ספינות מסחר הנעות במפרץ הפרסי, במטרה להגן עליהן מפני פגיעה מצד איראן

תקרית בלב הים: משמרות המהפכה של איראן לכדו מכלית נפט זרה | צפו בתיעוד
משמרות המהפכה הטרידו ספינת סוחר - כך הגיב חיל הים האמריקאי

במיצרי הורמוז שבמפרץ עוברים כ-20% מתפוקת הנפט העולמית, ובחודשים האחרונים הגבירה איראן את עוינותה באיזור. בחודש מאי הודיע הצי החמישי של ארצות הברית כי משמרות המהפכה של איראן לכדו מכלית נפץ במימי המפץ. על פי הצי שבסיסו בבחריין הסמוכה, חיל הים של משמרות המהפכה לכד את מכלית הנפט, כשעליה מתנוסס דגל פנמה, בזמן שחצתה את מצר הורמוז. 

בתיעוד שפרסם הצי הימי האמריקאי, נכתב כי "כתריסר לוחמים במשמרות המהפכה עלו על מכלית הנפט "niovi" במאי 2023, כשהיא שטה במצר הורמוז, ואילצו את הספינה לשנות את מסלולה לכיוון המים הטריטוריאליים של איראן".

בחודש יוני שלוש סירות של משמרות המהפכה, ועליהן לוחמים חמושים, הטרידו ספינת סוחר תחת דגל בינלאומי בעת ששטה במצר הורמוז. במהלך התקרית, שידרה הספינה אותות מצוקה שנקלטו על ידי ספינת הטילים "USS McFaul" של הצי החמישי של פיקוד מרכז בצבא ארה"ב, וגם על ידי הצי המלכותי של בריטניה.

לאחר קבלת אותו המצוקה, הצי האמריקאי שיגר לאזור מסוק סיור ימי, ולאחר מכן נמסר כי ספינת הסוחר המשיכה לשוט ועברה את מצר הורמוז ללא תקריות נוספות. הספינה שטה כאמור תחת דגל איי מרשל, אך רשומה תחת החברה "Trust Bulkers" אשר ממוקמת באתונה, בירת יוון, ולא הגיבה על התקרית.