שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה אמר כי השתתפותה הצפויה של סין בפסגת השלום לסיום המלחמה באוקראינה בסעודיה במהלך סוף השבוע היא בבחינת "פריצת דרך וניצחון היסטורי".

חלק ממתקפת הנגד? קצינים רוסים אושפזו כתוצאה מהרעלה המונית מסתורית
"הרוסים התכוננו לבואנו": נמצא המוקש שעיכב את מתקפת הנגד האוקראינית?

"רצינו שסין תשתתף בפסגת השלום", אמר קולבה לכלי התקשורת האוקראינים."ההודעה כי לי הוי יגיע לג'דה היא פריצת דרך גדולה". לי הוי הוא הנציג המיוחד של סין לענייני אירופה-אסיה וכיהן בעברו כשגריר סין ברוסיה. הוי נפגש עם זלנסקי ובכירים אוקראינים אחרים במהלך ביקור במדינה בחודש מאי. קולבה הדגיש כי לסעודיה היה תפקיד חשוב בהחלטתה של ​​סין לשלוח נציגות לשיחות השלום, כמו גם לשיחת טלפון שהתקיימה בין זלנסקי ליורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן.

מטעמה של רוסיה לא נשלחו נציגים לפסגה, והשאלה האם הנשיא ולדימיר פוטין יוכל לעמוד בכל הסכם להפסקת אש או הסכם שלום שיושגו נותרה בעינה. בתוך כך, היום (שבת) דיווחו הרשויות ברוסיה כי מתקפת כטב"מים ימית גרמה נזק למכלית רוסית בים השחור, סמוך לגשר האסטרטגי המקשר בין רוסיה לחצי האי קרים. מקור אוקראיני אמר לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי הרחפנים נשאו 450 קילוגרם חומר נפץ ותקפו את המכלית שהייתה בדרכה להעביר דלק לכוחות הצבא הרוסי בחזית.