מכלית הנפט הרוסית "SIG" הותקפה הלילה (בין שישי לשבת) בים השחור, סמוך לגשר המחבר את רוסיה לחצי האי קרים. לפי דיווחי התקשורת הרוסית, התקיפה אירעה בזמן שהמכלית התקרבה למצר קרץ', כאשר כלי שיט בלתי מאויש, עמוס בחומרי נפץ, תקף את המכלית - בה שהו 11 אנשי צוות. 

אוקראינה: השתתפותה של סין בפסגת השלום בסעודיה היא "ניצחון היסטורי"
חלק ממתקפת הנגד? קצינים רוסים אושפזו כתוצאה מהרעלה המונית מסתורית  

בתקשורת לא דווח על נפגעים בתקיפה, שיוחסה לגורמים אוקראינים, אך לפי גורמים רוסים נגרם נזק לחדר המכונות במכלית, שלדבריהם הוצף אחרי שחור נפער בו כתוצאה מהפיצוץ. גורמים רוסים דיווחו גם על פיצוצים שנשמעו בקרבת הגשר, והתנועה בגשר הופסקה למספר שעות.

בתיעוד שפורסם בתקשורת באוקראינה, נראה הכשב"מ מתקרב למכלית הרוסית, רגע לפני הפיצוץ.

גורם ביטחוני באוקראינה אישר כי קייב אכן אחראית לתקיפה, ואמר שהכשב"מ היה מצויד בפצצה במשקל 450 ק"ג. עוד הוסיף כי את ה"זיקוקים" ניתן היה לראות ממרחק רב מהמכלית שהותקפה.

ההתקפה על המיכלית הגיעה שעות ספורות לאחר שמל"טים אוקראינים תקפו בסיס ימי מרכזי בנובורוסייסק, עיר חוף על הים השחור,שבה נמצא הנמל הגדול ביותר ברוסיה. ספינה רוסית נפגעה, ונותרה מוטה במים. כזכור, אוקראינה הגבירה את התקפותיה באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים בשבועות האחרונים , ופוגעת במטרות בשטח רוסי, כולל במוסקבה. 

ואסיל מאליוק, ראש שירות הביטחון האוקראיני, סירב לאשר כי אוקראינה תקפה את המכלית, אך אמר שכל תקיפה "במים הטריטוריאליים של אוקראינה חוקית לחלוטין".