אחרי שציידה את הצי של משמרות המהפכה בכלי נשק חדשים, איראן הגיבה היום (ראשון) לתוכניות ארה"ב להציב שומרים אמריקאים על ספינות המסחר הנעות במפרץ הפרסי, במטרה להגן עליהן מפגיעה איראנית.

בתגובה לפעילות משמרות המהפכה: כך ארה"ב שוקלת להגן על ספינות במפרץ הפרסי

המזוינים האירניים, תת-גנרל אבולפזל שקרצ'י, אמר כי מדינות האזור מסוגלות לחלוטין להגן על המים האזוריים בעצמן. "מה הקשר בין המפרץ הפרסי, מפרץ עומאן והאוקיינוס ​​ההודי לאמריקה? מה זה עניין ארצות הברית כאן?", כך הוא צוטט בסוכנות הידיעות "תסנים".

הצבת חיילים אמריקאים על ספינות מסחריות במפרץ אכן עשויה לעזור להרתיע את איראן מלתפוס כלי שיט, אך גם עשויה להסלים עוד יותר את המתיחות.

בימים האחרונים איראן ציידה את הצי של משמרות המהפכה שלה במזל"טים ובטילים לטווח של 1,000 ק"מ (600 מייל), זאת בעוד שהמתיחות עם ארצות הברית במיצרי הורמוז ממשיכה להסלים. מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, אלירזה טאנגסירי, אמר בשבת לטלוויזיה הממלכתית שלטילים החדשים שהובאו למשמרות המהפכה יש דיוק טוב יותר, כמו גם טווח ארוך יותר. "טילי השיוט יכולים לתקוף מספר מטרות בו זמנית וניתן לשנות את הפקודות לאחר ההמראה", ציין. סוכנות הידיעות הממלכתית IRNA אמרה כי כלי הנשק של משמרות המהפכה כוללים "סוגים שונים של מל"טים וכמה מאות טילי שיוט וטילים בליסטיים עם טווח של 300 עד 1,000 קילומטרים".