האנטישמיות הגואה באירופה: תייר ישראלי בן 19 הותקף בשכונת קרויצברג בברלין ע"י שלושה גברים לאחר שדיבר בעברית ברחוב. השלטונות בגרמניה החלו בחקירת התקרית כאשר נשקלת האפשרות שמדובר בתקיפה אנטישמית.

לפי המשטרה המקומית, הצעיר שהותקף היה עם תייר ישראלי נוסף, בן 18, שלא נפגע במהלך האירוע. השניים טיילו יחד בזמן שבן ה-19 דיבר בטלפון בעברית. 

בשלב זה עצרה מכונית לצד בני הנוער הישראלים, ושלושה גברים יצאו מהרכב. אחד הגברים פנה אל בן ה-19 בגרמנית, אך הצעיר הישראלי לא דיבר גרמנית. בשלב זה היכה אותו אחד הגברים והפיל אותו לרצפה.

על פי הדיווחים, שלושת הגברים המשיכו להכות ולבעוט בנער הישראלי בעודו על הקרקע. לאחר מכן חזרו שלושת הגברים לרכבם לפני שנסעו משם, כשהם מותירים את הנער הצעיר עם פציעות בזרועות ובפנים.

מאוחר יותר דיווחו בני הנוער על האירוע למשטרה מבית חולים מקומי. כאמור, השלטונות בגרמניה החלו בחקירת התקרית ושוקלים מניעים אנטישמיים לפיגוע.

שגריר ישראל בגרמניה, רון פרוסור, הגיב על האירוע בטוויטר: "עוד ישראלי מותקף באכזריות בבירת גרמניה. זה לא מקובל!" כתב השגריר פרוסור. "ישראלים ויהודים לא צריכים להרגיש לא בטוחים בהליכה ברחובות ברלין או כל עיר גרמנית אחרת. על הרשויות הגרמניות לנקוט בכל האמצעים כדי לעצור את ההתקפות וההסתה האלה נגד ישראל ויהודים לפני שיהיה מאוחר מדי".