רוסיה משתמשת לאחרונה בפצצות כבדות משקל, במשקל של 5.5 טון, על מנת לפגוע באספקת התבואה האקראינית, כך טען לאחרונה משרד ההגנה הבריטי. על פי ההודעה, ביכולתן של פצצות אלו בהן נעשה שימוש, אף להשמיד נושאות מטוסים. 

חלק ממתקפת הנגד? קצינים רוסים אושפזו כתוצאה מהרעלה המונית מסתורית
לאחר פרישת רוסיה מהסכם התבואה: אלו ההשלכות הצפויות על הכיס שלכם

עוד נמסר כי לאחר פרישת רוסיה מהסכם התבואה, הושמדו אלפי טונות ממנה בצד האוקראיני. בנוסף, נטען כי הרס התשתיות והתבואה האוקראינית, מוביל לעלייה במחירי המזון במדינות אפריקאיות, הנשענות על האספקה האוקראינית.

המלחמה באוקראינה: נזק רב במריופול הנצורה בעקבות ההפגזות מצד הרוסים (צילום: רויטרס)

בתיעוד שהופץ ברשת, נראה בניין, שעל פי האוקראינים שימש כמתקן לאחסון תירס, עולה באש לאחר מתקפה אווירית מצד הרוסים. על פי מספר דיווחים, התקיפה במקום הייתה כחלק מסדרה של כ-70 תקיפות נוספות שאירעו במדינה, ע"י רוסיה. 

צפו בתיעוד הדרמטי

בתוך כך, במהלך סוף השבוע האחרון, הותקפה מכלית הנפט הרוסית "SIG" בים השחור, סמוך לגשר המחבר את רוסיה לחצי האי קרים. לפי דיווחי התקשורת הרוסית, התקיפה אירעה בזמן שהמכלית התקרבה למצר קרץ', כאשר כלי שיט בלתי מאויש, עמוס בחומרי נפץ, תקף את המכלית - בה שהו 11 אנשי צוות. 

בתקשורת לא דווח על נפגעים בתקיפה, שיוחסה לגורמים אוקראינים, אך לפי גורמים רוסים נגרם נזק לחדר המכונות במכלית, שלדבריהם הוצף אחרי שחור נפער בו כתוצאה מהפיצוץ. גורמים רוסים דיווחו גם על פיצוצים שנשמעו בקרבת הגשר, והתנועה בגשר הופסקה למספר שעות.