נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הצהיר הלילה (בין ראשון לשני) כי "מערכות ההגנה האווירית שסיפקו ארה"ב וגרמניה מביאות לתוצאות משמעותיות במלחמה".

בנאום הלילי שלו, שיבח הנשיא האוקראיני את מערכת "הפטריוט", ואמר כי הצבא הצליח ליירט בשבוע האחרון מספר עצום של כלי טיס בלתי מאוישים ששוגרו על ידי רוסיה. לדבריו, אוקראינה יירטה 65 טילים מסוגים שונים ו-178 כלי טיס בלתי מאוישים, בהם 87 מל"טים אשר מיוצרים באיראן. במקביל, משרד ההגנה בקייב עדכן כי במהלך היממה האחרונה שיגרה רוסיה 30 טילים לעבר שטחה של אוקראינה, ב-48 תקיפות שונות, במהלכן נהרגה אישה כבת 59 ונפצעו שלושה בני אדם נוספים. עוד עדכן משרד ההגנה כי נגרם נזק רב לבנייני מגורים ותשתיות אזרחיות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

באחמוט, אוקראינה (צילום: REUTERS/Oleksandr Ratushniak)
באחמוט, אוקראינה (צילום: REUTERS/Oleksandr Ratushniak)

בתוך כך, נמשכים המגעים לקיום שיחות משא ומתן בין רוסיה לאוקראינה בסעודיה. אמש, יותר מ-40 נציגים ממדינות רבות, בהן ארה"ב, סין והודו, קיימו שיחות כדי לקדם "פעולות קונקרטיות" לסיום הסכסוך. בדיון לקח חלק שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה שאמר כי השתתפותה הצפויה של סין בפסגת השלום לסיום המלחמה באוקראינה בסעודיה במהלך סוף השבוע היא בבחינת "פריצת דרך וניצחון היסטורי". מנגד, רוסיה לא השתתפה בפגישה, וסגן שר החוץ, סרגי ריאבקוב, הדגיש כי "הדיונים משקפים את המאמצים של המערב לגייס מדינות מתפתחות לתמוך בזלנסקי".

שר החוץ האוקראיני הדגיש עוד כי "רצינו שסין תשתתף בפסגת השלום. ההודעה כי לי הוי יגיע לג'דה היא פריצת דרך גדולה". לי הוי הוא הנציג המיוחד של סין לענייני אירופה-אסיה וכיהן בעברו כשגריר סין ברוסיה. הוי נפגש עם זלנסקי ובכירים אוקראינים אחרים במהלך ביקור במדינה בחודש מאי. קולבה הדגיש עוד כי לסעודיה היה תפקיד חשוב בהחלטתה של ​​סין לשלוח נציגות לשיחות השלום, כמו גם לשיחת טלפון שהתקיימה בין זלנסקי ליורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן.