נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יציד את המשמר הלאומי בנשק כבד "כדי להבטיח את ביטחון המשטר", כך דיווח היום (שלישי) משרד ההגנה של בריטניה. על פי הדיווח, פוטין חתם בסוף השבוע שעבר על חוק המאפשר למשמר הלאומי של רוסיה ("רוסגווארדיה") כדי שיוכלו לקבל ציוד נוסף, שעשוי לכלול ארטילריה ומסוקי תקיפה.

"איש לא הסכים לחתום על חוזה": ראש כוח ואגנר חושף פרטים חדשים על המרד ברוסיה
ניסיון ההפיכה הצבאית חשף את אובדן השליטה של פוטין | ד"ר ענת הוכברג־מרום

"המהלך מצביע על כך שהקרמלין מכפיל את כמות המשאבים של רוסגווארדיה כאחד הארגונים המרכזיים להבטחת ביטחון המשטר", נמסר מהמשרד. ההחלטה לחזק את כוחם של כ-200,000 אנשי המשמר הגיעה לאחר המרד של קבוצת וגנר. באותו הזמן,  מפקד המשמר הלאומי ויקטור זולוטוב אמר כי כוחו "פעל מצוין" נגד המורדים, עם זאת משרד ההגנה הבריטי סתר את טענותיו ואמר כי "אין ראיות" שהוא ביצע פעולה יעילה כלשהי.

כזכור,  לראשונה מאז עליית הנשיא ולדימיר פוטין לשלטון היה איום ממשי על המשך שלטונו. זאת, לאחר שראש קבוצת שכירי החרב "וגנר" יבגני פריגוז'ין פלש לרוסיה, כבש ערים והגיע במהירות לפאתי הבירה מוסקבה, שם נערכו למצור והכריזו על "משטר נגד טרור". עם זאת, המרד נמנע ברגע האחרון, שכן בזמן שכוחותיו של ואגנר הגיעו לפאתי מוסקבה הודיע נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, בן בריתו של פוטין, כי הגיע להסכמות עם פריגוז'ין על רגיעה וכי פריגוז'ין הסכים להפסיק את תנועתם של לוחמי וגנר ברחבי רוסיה. 

פריגוז'ין אישר את הדברים בעצמו ומסר כי נתן את הפקודה להסיג את כוחותיו "כדי למנוע שפיכות דמים". בהמשך, עדכן הקרמלין כי במסגרת ההסכמות פריגוז'ין יעבור לבלארוס, וכל האישומים נגדו ונגד חייליו יבוטלו.