סטס דוידוב, מטפס ישראלי בן 55 מאריאל, נהרג היום (שלישי) כשנפל על מסלול על הר מון בלאן, במהלך טיול עם חבריו על ההר הגבוהה ביותר במערב אירופה. לאחר נפילתו הוא פונה במסוק חילוץ לקבלת טיפול רפואי, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. דוידוב הותיר אחריו אישה וילד.

לפי דיווח הרשויות בצרפת, התאונה התרחשה בשעות הבוקר, בגובה של למעלה מ-3,000 מטרים. המטפס היה חלק מקבוצה, שלא היו מחוברים בחבל, כאשר נפל ממקומו בעת הדרדרות סלעים מההר מטה. לא היו נפגעים נוספים בתאונה. בתקשורת הצרפתית דווח כי הוא התגלגל במורד המדרון במשך 200 מטר.

בתוך כך, בשבוע שעבר, שני מטפסי הרים, צרפתי והולנדי, בני 26 ו-36, נהרגו גם הם מנפילת אבנים מההר במהלך עלייתם בחלק השוויצרי של הר מון בלאן, כך מסרה משטרת שוויץ. מטפס הרים צעיר בן 22, גם הוא הולנדי, נפצע.

הקונסול במשלחת ישראל לאו״ם בג׳נבה, אשי הופמן, קיבל את הידיעה וסייע למשפחתו. המחלקה לישראלים בחו״ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ מצויה בקשר עם משפחתו של דוידוב וכן שגרירות ישראל בפריס אשר מסייעת בהליך העברת ארונו לישראל. קיים צפי להעברתו לישראל ביום חמישי.

מפלי סלעים נפוצים במעבר לאורך נתיב המסלול הפופולרי ביותר להגיע לפסגת המון בלאן, המתרחש לרוב מאוחר יותר בעונה כשההר יבש יותר. בקיץ שעבר הופסקו כל העליות במסלול בגלל הסיכון למפולות.