מתקפת הטילים הרוסית הקטלנית על העיר פוקרובסק גבתה את חייהם של שמונה בני אדם, וגרמה ל־31 פצועים. עיתונאים זרים השוהים במקום אמרו כי הבניינים, כולל המלון, שנפגעו מירי הטילים, וכן המסעדה שבכניסה אליהם - הינם מקום בילוי מוכר ומועדף על העיתונאים בעיר. מושל מחוז דונייצק אמר כי הטילים פגעו בבנייני מגורים, במלון של עיתונאים ובחנויות ומשרדים. בין ההרוגים שני אנשי סיוע רפואי, ובין הפצועים 19 חיילים, חמישה מחלצים וילד אחד. במערב פורסמו גינויים חריפים להתקפה. צרפת אמרה כי מדובר בפשעי מלחמה שיש להעניש את האחראים להם. לפי הכתבים במקום הסכנה לא חלפה ומלון האורחים הזרים הפך למטרה לירי רוסי.

ובתוך כך, בריטניה מטילה עיצומים נגד מנהלים במפעל איראני המייצר כטב"מים, הניתנים לכוחות הרוסיים שנלחמים באוקראינה. ובינתיים, עברו 15 חודשים מאז עצרה איטליה את השחרזאד, יאכטה מפוארת בשווי 700 מיליון דולר, שבשימושו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אבל מתברר שהזמן שהיאכטה בילתה בנמל הטוסקני מרינה די קררה לא בוזבז: איטליה אפשרה לבעלים שאינו מזוהה, אך עם סנקציות, לשלם לא רק עבור הצוות והתחזוקה שלה, אלא גם עבור שיפוץ מסיבי. היאכטה באורך 140 מטר, בת ארבע שנים ויש בה 22 חדרי אירוח עם חדרי רחצה מצופים זהב, שני סיפונים של מסוקים וספא, עוברת שיפוץ על ידי קבוצת הים האיטלקית הרשומה במילאנו.

אג'נזיה דל דמניו, מנהלת הנכסים שנתפסו, אישרה כי הסכימה, יחד עם משרד האוצר, לאפשר לבעל הספינה לשלם עבור "עבודות התחזוקה", אך סירבה לפרט יותר כי "המידע על נכסים מוקפאים הוא מסווג", לדבריה. איטליה לא זיהתה בפומבי את הבעלים של היאכטה, אף שכאשר היא נתפסה נאמר כי יש "הוכחות לקשרים כלכליים ועסקיים משמעותיים עם גורמים בולטים בממשלת רוסיה הכפופים לסנקציות של האיחוד האירופי". על פי יודעי דבר, הבעלים הוא אדוארד חודינאטוב, המנכ"ל לשעבר של חברת הנפט הרוסית רוסנפט.

פקידים אמריקאים טענו במסמכים שהגישו לבית המשפט כי חודינאטוב היה בעל הקש" של שתי יאכטות, כולל השחרזדה, מטעם פוטין. חוקרים שעבדו עבור פעיל האופוזיציה הרוסי הכלוא אלכסיי נבלני טענו כי הבעלים האמיתי של השחרזדה הוא הנשיא הרוסי, מכיוון שמספר מאנשי הצוות שלה היו חברים בשירות ההגנה הפדרלי, האחראי על אבטחתו של פוטין. הקרמלין הכחיש אז את ההאשמות. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר בתגובה לשאלת ה"פייננשל טיימס": "כל השמועות על כך אינן מבוססות".