שובר הקופות "ברבי" כבר גרף למעלה ממיליארד דולר ברחבי העולם, אך בכמה מדינות בעולם הערבי מסרבים להקרין אותו. כווית הודיעה כי לא תקרין את הסרט בבתי הקולנוע במדינה, וייתכן שגם לבנון תפעל בצד דומה.

בכווית הודיעו כי לא יקרינו את "ברבי" בבתי הקולנוע כדי "להגן על המוסר הציבורי והמסורות החברתיות". לטענתם, הסרט מכיל "רעיונות ואמונות הזרים לחברה והסדר הציבורי במדינה". במקביל, בלבנון הצהירו כי לא יקרינו את הסרט משום שהוא "סותר את ערכי הדת והמשפחה". כווית גם אסרה לשידור את סרט האימה "נגעת נרצחת", כדי להגן על ה"אתיקה הציבורית והמוסר החברתי", כך לפי סוכנות הידיעות הממלכתית במדינה.

ברבי הסרט (צילום: רויטרס)
ברבי הסרט (צילום: רויטרס)

שר החינוך הלבנוני, מוחמד אל-מורתדא, אשר מונה לתפקיד בתמיכת חיזבאללה, אמר כי "תוכן הסרט פוגע במוסר ובערכים, בעיקר בערך המשפחה, ופוגע בעקרונות הרגשיים והמוסריים, המהווים את מעוז החברה הלבנונית ויש לנקוט בכל האמצעים הנדרשים שלא ישודר". בעקבות דבריו, שר הפנים הלבנוני, בסאם מולווי, הפנה את הסרט לגוף הרגולטורי האחראי על אישור הקרנת הסרטים במדינה, שיעיין בו וימליץ כיצד לפעול. עוד טענו בלבנון כי "הסרט מקדם הומוסקסואליות וסותר את הערכים במדינה". מולווי ידוע בדעותיו האנטי-להט"ביות, לאחר שהצהיר בשנה שעברה כי קיבל החלטה לאסור אירועים "המקדמים סטייה מינית".

כזכור, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, קרא לאחרונה לרשויות בלבנון לפעול נגד חומרים, שלדעתו, מקדמים הומוסקסואליות. לדבריו, "ההומוסקסואליות מהווה סכנה מיידית ללבנון". ביום שלישי האחרון, הקבינט הלבנוני דחק באזרחים "להיצמד" לערכי המשפחה, לאחר פגישה עם איש הדת הנוצרי הבכיר במדינה, הפטריארך המארוני בשארה בוטרוס אל-ראעי. הקריאות לאיסור השידור בלבנון זכו לביקורת חריפה מצד ארגונים אזרחיים. לטענת אותם ארגונים, "מדובר בקמפיין רחב יותר שמפגיש בין חיזבאללה, הימין הקיצוני ומנהיגים דתיים בכירים אחרים נגד קהילת הלהט"ב".

נסראללה. לא התחבר לסרט
נסראללה. לא התחבר לסרט

בוויאטנם כבר אסרו להקרין את הסרט במדינה, מכיוון שלטענתם, יש בו סצנה עם מפת העולם, שלכאורה מציגה את תביעותיה הטריטוריאליות של סין בים סין הדרומי השנוי במחלוקת. מפיק הסרט הגיב לטענה ואמר כי "המפה היא ציור ילדותי, היא לא נועדה להציג שום עמדה פוליטית".

כאמור, אחרי שבועיים וחצי בלבד בבתי הקולנוע, הסרט "ברבי" רשם הכנסות של יותר ממיליארד דולר ממכירות כרטיסים ברחבי העולם, והפך את גרטה גרוויג לבמאית הראשונה בתולדות הקולנוע שחצתה את הרף המכובד. על פי הנתונים של אולפני האחים וורנר, שקיבלו אישור מחברת ניתוח המידע קומסקור, הסרט על עלילותיה של הבובה המפורסמת בכיכובם של מרגו רובי וריאן גוסלינג, שיצא לאקרנים ב־20 ביולי, הגיע להכנסות של 1.0315 מיליארד דולר. 

ההישג הפך את גרוויג לאישה הראשונה שביימה לבדה סרט שנכנס למועדון המיליארד, שמונה רק 53 סרטים, וזאת אחרי שבמאיות קודמות נכנסו לרשימה עם סרטים שביימו יחד עם גברים. השיאנית הקודמת הייתה פטי ג'נקינס, שביימה את "וונדר וומן" עם גל גדות ורשמה הכנסות של 821.8 מיליון דולר.