רוסיה תקפה אתמול (חמישי) בית מלון בזפוריז'יה ששימש בתור בסיס מרכזי בעיר עבור האו"ם וחברי ארגונים הומניטריים אחרים. ההפגזות באזור חרקוב ובזפוריז'יה הותירו שני הרוגים ומספר רב של פצועים.

שוקעים בבוץ: ההחלטה החדשה של רוסיה תסייע דווקא לאוקראינה?
ההפיכה לא ירדה מהפרק? "פיצוץ בין פוטין לואגנר"

בתקיפה על המלון, לפחות 16 בני אדם, כולל ארבעה ילדים נפצעו. בין הילדים הפצועים ילדה בת שלוש. באזור חרקוב, אישה נהרגה ושני גברים נפצעו. המתאמת ההומניטרית של האו"ם לאוקראינה, דניז בראון, אמרה שהיא "מזועזעת" מהתקיפה.

"אני מזועזעת מהחדשות שבית מלון שנמצא בשימוש תכוף על ידי אנשי האו"ם ועמיתינו מארגונים לא ממשלתיים התומכים באנשים שסובלים מהמלחמה נפגע מהתקיפה הרוסית בזפוריז'יה", אמרה בראון וכינתה את התקיפה "בלתי קבילה לחלוטין".

הצפות ענק באוקראינה בעקבות פיצוץ הסכר ע"י רוסיה (צילום :רויטרס)

בראון הוסיפה שהיא ועמיתיה שהו במלון במהלך ביקוריהם הקודמים באזור. המלון שימש כבסיס האו"ם לפינוי אזרחים ממפעל אזובסטאל במריופול בשנה שעברה. "מספר ההתקפות חסרות ההבחנה הפוגעות בתשתיות אזרחיות, הרג ופציעת אזרחים, הגיע לרמות בלתי נתפסות. התקפות אלו מפרות את החוק ההומניטארי הבינלאומי", אמרה בראון.

בנוסף, בראון קראה לרוסיה לעמוד בהתחייבויותיה על פי המשפט ההומניטארי הבינלאומי ולהפסיק לאלתר התקפות חסרות הבחנה על אוקראינה. משרד ההגנה של אוקראינה אמר שהמלון משמש גם כאתר של מחנה יום לילדים שסיים את פעילותו היומית כשעה לפני התקפת רוסיה.