השגריר הסעודי בירדן, נאיף א בנדר א-סודיירי, מסר היום (שבת) את כתב מינויו כשגריר של סעודיה "בפלסטין והקונסול הכללי בירושלים", כך נכתב בציוץ של שגרירות סעודיה בירדן. בטקס, שנערך בשגרירות הפלסטינית בירדן, הגיש השגריר הסעודי את כתב המינוי ליועצו של אבו-מאזן לעניינים דיפלומטיים, מג'ד אל-חאלדי.

הקואליציה תשרוד? הוויתורים שעל נתניהו לבצע כדי לנרמל את היחסים עם סעודיה

ההודעה באה על רקע דיווחים על התקדמות במאמצי הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה: ביום רביעי דווח בוול סטריט ג'ורנל כי חלה התקדמות במגעים לנורמילזציה וכי הוסכמו קווים כלליים להסכם, הודעה שבבית הלבן מיהרו להכחיש. עם זאת, עוד נכתב בדיווח כי המלך הסעודי בן סלמאן "לא רץ להסכם בגלל ממשלת הימין הקיצוני בישראל".

שלשום דווח כי יו"ר האופוזיציה לפיד שוחח עם גורמים במפלגה הדמוקרטית בארה"ב וטען בפניהם שאישור אמריקאי לגרעין סעודי מסכן את ביטחון ישראל. לפיד צוטט כמי שאמר: "אני אתנגד לכל הסכם שכולל העשרת אורניום בסעודיה, ההסכם מסכן את ביטחון ישראל והאזור, אסור לתת לסעודיה את כל מעגל העשרת האורניום". דבריו של יו"ר האופוזיציה עשויים לפגוע בתמיכת הסנאטורים הדמוקרטים והרפובליקנים בהסכם המתגבש, ובלי רוב של שני שליש בסנאט נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לא יוכל להעביר אותו, דווח בנוסף.

כזכור, המאמצים להגיע להסכם בין המדינות, הגיעו לאחר שיורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, נפגש לפני כשבועיים בג'דה עם ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן, במטרה להאיץ את השיחות. במקביל, פקידים אמריקאים מסרו כי ביידן עדיין לא החליט מה המחיר שהוא מוכן לשלם, כשהמטרה של הנשיא היא להשאיר את ארה"ב כשחקנית מרכזית במזרח התיכון, על מנת לבודד את רוסיה ולסכל את המאמצים של סין לדריסת רגל באזור. זאת, לאור ההתקרבות של ריאד ובייג'ינג.