המכון לחקר המלחמה (ISW) בוושינגטון קבע כי המהלכים האחרונים במתקפת הנגד האוקראינית, בהם כמות השטח שנתפס על ידי האוקראינים -  10 עד 12 קילומטרים בשני קווי התקפה עיקריים, מהווים צעד חשוב כיוון שהדבר מאלץ את מוסקבה להסיט כוחות מחלקים אחרים של קו החזית. 

"מזועזעים": רוסיה הפציצה מלון ששימש כמחנה לילדים, ונמצאת תחת מתקפה חריפה
שוקעים בבוץ: ההחלטה החדשה של רוסיה תסייע דווקא לאוקראינה?
תאונה או פעולה ממוקדת? הפיצוץ המסתורי שהרעיד מפעל סמוך למוסקבה

אנליסטים צבאיים כינו את ההתקדמות "משמעותית מבחינה טקטית", וציינו כי הפריסה מחדש של מוסקבה "ככל הנראה תחליש עוד יותר את קווי ההגנה הרוסיים במצטבר", מה שיכול ליצור אפשרות לפריצת דרך אוקראינית בלחימה. 

מתקפת הנגד האוקראינית החלה במהלך הקיץ, על רקע התקווה לשחזר את ההצלחה הצבאית באזור חרקוב בחודש ספטמבר האחרון. ועם זאת, התקוות התבדו בצל אבדות כבדות שספג הצבא האוקראיני, ושאילצו את המפקדים לשנות אסטרטגיה ולעבור למלחמת התשה, כמו גם להסתפק בהישגים קטנים תוך שמירת המשאבים.

בתוך כך, בעוד החיילים האוקראינים ממשיכים את לחימתם בחזית, הכטב"מים של קייב נשלחים לעבר רוסיה על מנת לפגוע בקווי האספקה שלה. רק הבוקר (ראשון) משרד ההגנה הרוסי דיווח כי הופל כטב"ם אוקראיני ששוגר לעבר אזור בלגורוד שברוסיה. "לא היו נפגעים ולא נגרם נזק", כך לפי הרוסים. 

בנוסף, בשבוע שעבר לפחות 40 בני אדם נפצעו בפיצוץ ענק שהתרחש במפעל בעיר סרגייב פוסאד, כ-50 קילומטרים ממוסקבה, כאשר הרוסים התעקשו כי מדובר במחסן זיקוקים, אך לפי הדיווחים ציוד אופטי יוצר במפעל עבור חיילי הצבא. שעות ספורות לפני שאירע הפיצוץ סוכלה מתקפת רחפנים באזור בירת רוסיה.