מכתב בן יותר מ-40 שנים שהיה ממוען מנשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה לחברתו לשעבר, אלכס מקניר, נחשף לאחרונה מחדש לאחר שכותב הביוגרפיה של אובמה, דיוויד גארו, העניק ראיון ארוך על תוכן המכתב.

פחות רפורמה, יותר פרויקטים חברתיים: "התוכנית להרגעה לאומית" של נתניהו
אחרי שנוטרלה בימי טראמפ, המדיניות השלילית כלפי ישראל חזרה בתקופת ביידן | דעה

"בקשר להומוסקסואליות, אני חייב לומר שאני מאמין שזהו ניסיון להתרחק מההווה, סירוב אולי להנציח את הפארסה האינסופית של החיים. את מבינה, אני מתעלס עם גברים מדי יום, אבל בדמיון", כתב אובמה, בן 21 בזמנו, למקניר בנובמבר 1982.

"המוח שלי הוא אנדרוגיני במידה רבה ואני מקווה להפוך אותו ליותר עד שאוכל לחשוב במונחים של אנשים, ולא רק נשים ביחס לגברים. אבל, כשאני חוזר לגוף, אני רואה שנעשיתי גבר, ומבחינה פיזית בחיים - אני בוחר לקבל את המצב הזה", הוסיף.

מקניר, שיצאה עם אובמה במהלך שנתו באוקסידנטל קולג' בלוס אנג'לס, ערכה מאוחר יותר את הפסקאות הנ"ל, שההיסטוריון זוכה פרס הפוליצר גארו הכניס לספר הביוגרפיה על הנשיא לשעבר - "כוכב עולה". המכתב נמצא כעת בבעלות אוניברסיטת אמורי, אשר אינה מאפשרת לצלם או להסיר אותו.

גארו מסר לעיתון לגבי תוכנו של המכתב: "אין שום דבר חריג בחיי נעוריו של אובמה, אני היסטוריון, לא פסיכולוג, אבל אני חושב שלרוב (המכריע?) של בני האדם יש פנטזיות מיניות". נציגו של הנשיא לשעבר לא השיב לבקשת תגובה.