בכיר צבאי ברוסיה טען היום (שני) כי פרויקט הצוללות גרעיניות של רוסיה מסוג Yasen-M יהיו חמושות באופן חריג בטילים היפרסוניים. נכון להיום, הצוללות הגרעיניות מסוג Yasen-M היו חמושות בטילי שיוט ובטורפדות.

שוקעים בבוץ: ההחלטה החדשה של רוסיה תסייע דווקא לאוקראינה?
אוקראינה בדרך לפריצת דרך בלחימה? הדו"ח שעשוי להדאיג את פוטין

"על פי החלטת משרד ההגנה הרוסי, צוללות גרעיניות של פרויקט Yasen-M יצוידו גם כן במערכת טילים הפירסוניים על בסיס קבוע. העבודה על זה כבר בעיצומה", מסר אותו בכיר צבאי.

בתוך כך, וברקע מתקפת הנגד של קייב, הצבא הרוסי ממשיך לספוג אבדות ולשקוע בבוץ האוקראיני. על פי כלי תקשורת במדינה, משרד ההגנה הרוסי החליט להשמיש כ-1,500 טנקים מיושנים מתקופת ברית המועצות, על מנת להשתמש בהם בשדה הקרב באוקראינה. על פי הדיווחים, בין הטנקים ניתן למצוא דגמים ישנים מתחילת שנות ה-60 ועד סוף שנות ה-70, כמו ה-T-62, ה-T-54 וה-T-55.

צוללת רוסית (צילום: רויטרס)
צוללת רוסית (צילום: רויטרס)

ההחלטה בדרגים הגבוהים להוציא את הטנקים מאחסון, התקבלה כאמור על רקע ההערכות כי צבאו של פוטין איבד למעלה מ-2,200 טנקים. על פי תצלומי לוויין שפורסמו ברוסיה, הטנקים אוחסנו עד כה במחנה צבאי בבוריאטיה, השוכנת בסמוך לגבול עם מונגוליה. על פי העדויות, במקום שכנו אלפי טנקים וכלי רכב צבאיים מיושנים מתקופת ברית המועצות, אך כיום, שנה וחצי לתוך המלחמה, נותרו בבסיס כ-2,270 כלי רכב משוריינים בלבד.