הרשוית במחוז פולטון בג'ורג'יה הגישו הלילה (שלישי) כתב אישום נגד נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, בפרשת ניסיון הטיית תוצאות הבחירות במדינה. לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט ופורסמו בתקשורת המקומית, טראמפ יועמד לדין באשמת הפרת שבועה, הדחה להונאת בחירות, והפרת חוק מדינתי המכונה RICO - הכולל בתוכו סעיפי הונאה, מעילה, מתן שוחד והלבנת הון. בנוסף, הוגש כתב אישום גם נגד עשרה מיועציו של טראמפ, בהם ראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני.

תובעים באזור אטלנטה שחקרו את המאמצים לבטל את תוצאות הבחירות של 2020 בג'ורג'יה מחזיקים בהודעות טקסט ואימיילים המחברים ישירות את חברי הצוות המשפטי של דונלד טראמפ לפריצה למערכת ההצבעה בתחילת ינואר 2021 במחוז קופי, כך אמרו מקורות המעורים בדברים ל-CNN. 

דונלד טראמפ בהגעתו לבית המשפט במנהטן (צילום: רויטרס)

חוקרים בחקירה הפלילית בג'ורג'יה חשדו זה מכבר שההפרה לא נבעה מתומכי טראמפ ועל פי חשדם, היו אלו הצוות המשפטי של הנשיא לשעבר. על פי המקורות, החוקרים אספו ראיות המצביעות על כך שזו הייתה דחיפה מלמעלה, מ​הצוות של טראמפ, לגשת לתוכנת ההצבעה.

כזכור, היחסים בין טראמפ לתובעת המחוזית של מחוז פולטון, פאני וויליס, היו מתוחים מאוד. בתחילת החודש, כינה טראמפ את וויליס "גזענית צעירה" וטען כי היא "ניהלה רומן עם מנהיג כנופיה". זאת, זמן קצר לפני שהייתה צריכה להחליט האם להגיש נגדו כתב אישום בגין שיחת הטלפון שקיים עם מזכיר המדינה של ג'ורג'יה, שבה ביקש ממנו "למצוא" מספיק קולות הדרושים כדי להפוך את הניצחון של ביידן במדינה.