רוסיה איבדה 4,140 חיילים באוקראינה בשבוע האחרון, כך על פי עדכון של המטה הכללי של הכוחות הצבאיים באוקראינה שפורסם הלילה (בין שני לשלישי). 

לפי נתוני המטה הכללי, רוסיה ספגה סך של 254,380 אבדות חיילים מאז תחילת פלישתה לאוקראינה בפברואר 2022. 530 הרוגים מסך האבדות שספגה רוסיה, נהרגו ביממה האחרונה. למרות הדיווחים השונים על ההרוגים בצבא הרוסי במהלך המלחמה, הקרמלין לא מרבה להתייחס להערכות על קורבנות החיילים, וכאשר מתפרסם מידע לגבי הרוגים בצבא, מומחים טוענים כי המספרים אינם מדויקים.

מתקפת הטילים המאסיבית על מוסקבה | מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום :רויטרס)

בתוך כך, רוסיה ירתה הלילה יריות אזהרה לעבר ספינת מטען בבעלות טורקית בים השחור, כאשר המתיחות במקום מתלקחת על נתיבי הסחר. באשר למלחמה בין אוקראינה לרוסיה, בקייב ממשיכים לדחות את הביקורת על כך שהחיילים האוקראינים אינם מתקדמים מספיק מהר, ואומרים כי הצבא מתמקד בהשמדת היכולות של רוסיה ובשיבוש הלוגיסטיקה שלה.

רוסיה המשיכה במתקפה שלה במזרח והעצימה את פעילותה ליד קופיאנסק ולימן, כך אמרה סגנית שר ההגנה של אוקראינה, האנה מליאר, והוסיפה כי הצבא האוקראיני מונע את התקדמות רוסיה. קרבות קשים נמשכים גם ליד באחמוט. משרד ההגנה הרוסי אמר כי מערכות ההגנה האווירית שלו זיהו והשמידו מספר רב של כלי טיס בלתי מאוישים (מל"טים), או מל"טים, מעל השטח של אזור בלגורוד, השוכן בסמוך לגבול רוסיה-אוקראינה.

הסיוע בדרך

ארצות הברית הודיעה כי תעניק חבילת סיוע ביטחוני נוספת לאוקראינה, בשווי של 200 מיליון דולרים. החבילה המוצעת תכלול אמצעי לחימה להגנה אווירית, ציוד לפינוי מוקשים, ארטילריה חדשנית וציוד מלחמה נוסף.