בצל כתב האישום הרביעי שהוגש נגד נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, עולה השאלה מה צפוי הלאה? ועם איזה הליך משפטי טראמפ עשוי להתמודד? כאמור, כתב האישום נגדו הוגש בגין הפרת שבועה, הדחה להונאת בחירות, והפרת חוק מדינתי המכונה RICO - הכולל בתוכו סעיפי הונאה, מעילה, מתן שוחד והלבנת הון. 

התזכיר הסודי של טראמפ נחשף: כך מקורבו סייע לו להטות את בחירות 2020
"כבוד גדול להיעצר": טראמפ כפר באישומים נגדו בביהמ"ש

האם טראמפ יוכל להודות כעת באשמה?
התובעת המחוזית בג'ורג'יה נתנה לטראמפ ולשאר 18 הנאשמים עד ה-25 באוגוסט הזדמנות להודות מרצונם בסעיפי התביעה. עם זאת, מומחי משפט בארה"ב העריכו כי עורכי דינו של טראמפ יבקשו ככל הנראה הסדר שיאפשר לנשיא לשעבר להשתחרר במיידי בתנאים מסוימים. לצד זאת, החלופה היא להתייצב תוך 72 שעות לשימוע בערבות, שבו השופט יחליט אם הוא מהווה סיכון לציבור.

כיצד עובדים ההליכים בבית המשפט בג'ורג'יה?
נאשם במדינת ג'ורג'יה יכול לוותר על העמדה לדין. אם טראמפ יעשה זאת, הוא לא יידרש להופיע בשימוע מוקדם שבו תובע מציג רשמית את ההאשמות נגדו. למעשה, מכאן מובטח לנאשמים אפשרות להגיש מספר בקשות קדם משפט שיתנו הזדמנות לעכב את התיק - ובכך לנסות לשנות את קווי המתאר של ההליך המשפטי. בין היתר, הנאשמים עשויים לבקש לבטל חלק מהסעיפים נגדם. 

לפי מומחים משפטיים בארה"ב, מצופה מעורכי דינו של טראמפ לבקש להעביר את התיק לבית המשפט הפדרלי בטענה כי זו הערכאה המתאימה לנוכח ההאשמות שבוצאו לכאורה בעת שטראמפ כיהן כנשיא. ראש הסגל של טראמפ לשעבר הגיש בקשה כזו אתמול בטענה שההתנהגות הנטענת בכתב האישום הייתה במסגרת תפקידו.

מומחים טוענים שלצעד דומה יהיו כמה יתרונות עבור טראמפ, כולל מאגר מושבעים גדול ומגוון יותר מבחינה פוליטית מחוץ לאטלנטה, אשר היא בעלת נטייה למפלגה הדמוקרטית. 

דונלד טראמפ  (צילום: REUTERS)
דונלד טראמפ (צילום: REUTERS)

מתי יתחיל המשפט? 
התביעה מסרה כי היא מעוניינת להתחיל לשפוט את כל 19 הנאשמים בתוך שישה חודשים, דבר שלדעת מומחים משפטיים אינו סביר, זאת בהתחשב בהתדיינות קדם המשפט הארוכה הצפויה הכוללת קבוצה גדולה של נאשמים.

עבור טראמפ עצמו עניין זה עלול להיות מורכב אפילו יותר, מכיוון שנגדו הוגשו שלושה כתבי אישום נוספים שמשפטם יחל ככל הנראה תוך חודשים אחד אחרי השני.

באיזה אופן המשפט עלול להשפיע על קמפיין הבחירות לנשיאות? 
במקום להחליט כיצד לחלק את זמנו בין הקמפיין לבית המשפט, טראמפ כרגע ממזג בין השניים, מה שהופך את אולם בית המשפט לנושא המרכזי בקמפיין שלו. למרות כל אלו, טראמפ נשאר המועמד המוביל בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית,

כיצד טראמפ התייחס לכתב האישום החדש?
ברשת החברתית שלו, אמר נשיא ארצות הברית לשעבר כי מדובר ב"ציד מכשפות". בנוסף, הודיע טראמפ שיקיים בשבוע הבא מסיבת עיתונאים כדי להציג דוח מטעמו על הבחירות בג'ורג'יה.