מלחמת רוסיה-אוקראינה: צבא אוקראינה הודיע היום (רביעי) כי שחרר את הכפר אורוז'יין במזרח מחוז דונייצק, זאת לאחר קרבות עזים בימים האחרונים באזור. בצילומים שעלו לרשתות אף נראה כי חיילים אוקראינים מרימים את דגלם בכפר ליד אנדרטה שהוקדשה לחיילים סובייטים שלחמו במלחמת העולם השנייה.

אלפי חיילים, טנקים ומטוסי קרב: המסר של ממשלת פולין לפוטין - ולמתנגדיה
התבטאות מפתיעה בנאט"ו: אלו התנאים בהם אוקראינה תוכל להצטרף לברית

"אנשי השירות של חטיבה 35, יחד עם חבריהם מחטיבה 38 ובהשתתפות יחידות נוספות של כוחות ההגנה של אוקראינה, שחררו יישוב נוסף באזור דונייצק כחלק ממתקפת הנגד", מסרו גורמים בצבא. עד לפני שבועיים הכוחות הרוסיים ביישוב היו במצב רעוע במשך זמן מה, במיוחד מאז שאוקראינה כבשה את הכפר השכן. בצבא הרוסי העריכו שזה עניין של זמן עד שגם אורוז'יין תחזור לאוקראינים. 

בינתיים, במקומות אחרים במחוז הכוחות האוקראינים ממשיכים לבצע פעולות התקפיות שם נמשכים הקרבות הקשים. לדברי סגנית שר ההגנה האוקראיני: "רוסיה פועלת תוך התנגדות רבה, מזיזה יחידות ומשתמשת באופן פעיל בכוחות המילואים שלה". 

בתוך כך, שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה טען כי הוא עצר ניסיון של קבוצת חבלה וסיור אוקראינית להיכנס לשטח המדינה. השירות הפדרלי הוסיף כי "בנוסף לכלי נשק זרים, מטעני חבלה, מכשירי תקשורת וניווט, נמצאו גם רחפנים עם מדבקות 'רכוש השירות הפדרלי של רוסיה' וסמלים רוסיים אחרים".