מחלקת האוצר של ארצות הברית הודיעה אמש על הטלת סנקציות נגד עמותת "ירוק ללא גבולות" הלבנונית ומנהלה חאג’ זהיר נחלה בשל תמיכתם בחיזבאללה. בנסיבות צוין כי העמותה סיפקה "תמיכה וכיסוי לפעולות חיזבאללה" בדרום לבנון לאורך הקו הכחול המפריד בין לבנון לישראל בעשור האחרון וכי העמותה "פועלת בפומבי במסווה" של אקטיביזם סביבתי.

"הנרטיב מתורגם לפרסית": האם ישראל עלולה להיקלע לעימות בצל המשבר בצה"ל?
ראש אמ"ן לשעבר מדגיש: "נסראללה מחפש תירוצים, הוא חייב את ישראל"

מחלקת המדינה האמריקאית מצידה אמרה כי הטלת סנקציות  נועדו למנוע ולעצור כל תמיכה מהותית בפיגועים בלבנון, בישראל וברחבי העולם. "ארה"ב מחויבת לפעול לשלילת מימון ומשאבים של רשתות טרור, ואנו נמשיך להתמודד עם האיומים הנשקפים מהרשתות הללו, הן מקומיות והן בינלאומיות", נאמר בהודעת מחלקת המדינה.

בהודעת המשרד נמסר כי עמותה זו מהווה למעשה "כיסוי לפעילות חיזבאללה לאורך הקו הכחול, שכן לעמותה יש אתרים המנוהלים על ידי חבריה בעשרות נקודות". אתרים אלו משמשים כיסוי למחסנים ומנהרות תת-קרקעיות בהן מאחסן חיזבאללה תחמושת ובנוסף משמש כאתר ניסוי ואימון בכלי נשק.

ב-2017 וב-2018 חשף דובר צה"ל כי המתקנים והפעילות של האגודה בקרבת הגבול עם ישראל משמשים כיסוי לפעילות אנשי חיזבאללה המתבצעת במסווה של פעילות אזרחית, תוך הפרת החלטת מועצת הביטחון של האו”ם 1701. ב-2019 טען יוניפי”ל כי ירי טילי הנ"ט לעבר אזור מושב אביבים נעשה מקום הסמוך לשני אתרי “ירוק ללא גבול” בעיירה מארון א-ראס.

לפני כשנה פרסם צה"ל כי חיזבאללה הקים עמדה חדשה בגבול לבנון, במסווה אגודת "ירוק ללא גבולות". בתמונות שפורסמו נראים פעילים של הארגון במקום. דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, מסר:  "חיזבאללה מפר ברגל גסה פעם נוספת את החלטות האו"ם על אף נוכחות צבא לבנון באזור".