בצל כתב האישום הרביעי שהוגש בשלישי האחרון נגד נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, נערכו מספר סקרים בקרב הציבור האמריקאי הבוחנים מה חושב הציבור האמריקאי על הנשיא לשעבר המועמד לבחירות הקרובות.

המשפט לצד קמפיין הבחירות: זה מה שצפוי לטראמפ בצל כתב האישום

ארבעה סקרים שנערכו ע"י אוניברסיטת קוויניפיאק, פוקס ניוז ואיי בי סי ניוז, טרם כתב האישום המדובר בג'ורג'יה, מראים כי רוב האמריקאים סבורים כי העמדתו לדין של טראמפ מוצדקת. אולם במקביל, טראמפ עודנו מחזיק בהובלה דומיננטית על יתר המועמדים הרפובליקנים אשר מאתגרים את מועמדתו, ביניהם רון דסנטיס מפלורידה.

הסקרים מתכתבים עם ממצאיהם של סקרים אחרים שנערכו בנושא מטעם הניו-יורק טיימס והסיינה קולג', על פיהם 22% מהאנשים שמאמינים כי טראמפ ביצע את המעשים בהם הוא נחשד, אמרו שהם עדיין מתכוננים לתמוך בו בקרב אפשרי מול יריבו דסנטיס.

מממצאי הסקרים הנוכחיים עולה כי 54% בוחרים אמרו כי טראמפ צריך להיות מורשע בגין ניסיונו לכאורה לזייף את תוצאות הבחירות של שנת 2020. כמו כן, שבעה מתוך עשרה בוחרים טענו כי כל מי שהורשע בגין עבירה פלילית לא צריך להיות זכאי יותר להיבחר כנשיא.

כמו כן, ממצאי הסקר שערכה רשת איי בי סי עולה כי מחצית מהאמריקאים, אך רק 20% מהרפובליקנים, טענו כי על טראמפ להשעות את מסע הבחירות שלו לנשיאות. סקר זה, שנערך עבור מדגם של אמריקאים מבוגרים, היה היחיד מבין הסקרים שנערכו לאחר הגשת כתב האישום האחרון כנגד טראמפ. כשנשאלו מפורשות על כך 63% מהם אמרו כי האישומים הפליליים נראים "רציניים". 

אף על פי כן, בסקרים הנוכחיים ממשיך טראמפ לזנק אל מול יריבו הפוטנציאלי דסנטיס, כאשר האחרון ירד אל מתחת ל-20% מקולות המצביעים.

כזכור, הרשוית במחוז פולטון בג'ורג'יה הגישו כתב אישום נגד נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, בפרשת ניסיון הטיית תוצאות הבחירות במדינה. לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט ופורסמו בתקשורת המקומית, טראמפ יועמד לדין באשמת הפרת שבועה, הדחה להונאת בחירות, והפרת חוק מדינתי המכונה RICO - הכולל בתוכו סעיפי הונאה, מעילה, מתן שוחד והלבנת הון. בנוסף, הוגש כתב אישום גם נגד עשרה מיועציו של טראמפ, בהם ראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני.