המלחמה באוקראינה, שהחלה לפני שנה וחצי, גבתה את חייהם של רבים בצבא הרוסי והאוקראיני ואת חייהם של תושבים רבים שנהרגו בתקיפות הקשות. לפי נתונים שהגיעו לידי ה"ניו יורק טיימס", מספר ההרוגים והפצועים במלחמה נושק לחצי מיליון, והמעצמות מודאגות.

רוסיה תשתמש בנשק גרעיני? "זו התגובה האפשרית היחידה לאיומים החיצוניים"

מספר ההרוגים בשדה הקרב באוקראינה מתקרב לכמעט 500,000 חיילים רוסים ואוקראינים, כך לפי הנתונים שהגיעו לידי ה"ניו יורק טיימס" על ידי גורמים אמריקאים. הנתונים מסמנים עלייה משמעותית במספר ההרוגים השנה, לאחר קרבות אינטנסיביים במזרח אוקראינה. מניין ההרוגים בצבא רוסיה מתקרב ל-300,000, כאשר לא פחות מ-120,000 מהם נהרגו במהלך תקיפות רוסיות.

לפי הגורמים, באוקראינה יש קרוב ל-70,000 הרוגים ו-100,000-120,000 פצועים. הקרבות העזים ליד באחמוט שבמזרח אוקראינה הביאו לאבדות משמעותיות בשני הצדדים.

ההערכה הפומבית האחרונה של ממשל ביידן לגבי הנפגעים הגיעה בנובמבר, כאשר הגנרל מארק א. מיילי, יו"ר ראשי המטות המשולבים, אמר כי יותר מ-100,000 חיילים מכל צד נהרגו או נפצעו מאז תחילת המלחמה בפברואר 2022. אז, גורמים רשמיים אמרו בפרטיות שהמספרים קרובים יותר ל-120,000 הרוגים ופצועים.

בתוך כך, נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי אמר היום כי במתקפת טילים רוסית על העיר צ'רניהיב נהרגו ונפצעו אזרחים. לטענתו, הטיל הרוסי פגע בכיכר מרכזית בעיר, כשבין השאר נפגעו מבנה האוניברסיטה ותיאטרון. "רוסיה הפכה שבת רגילה - ליום של אובדן וכאב", כתב זלנסקי בחשבון הטלגרם שלו.