נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שוקל לקיים פגישה עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן - כך דווח היום (שני) על ידי ברק רביד במגזין אקסיוס האמריקאי. זאת על מנת לדון בהסכם בין שתי המדינות, שיכלול גם את הסכם נורמליזציה עם ישראל.

דרמר רמז שישראל לא תתנגד לתוכנית גרעין סעודית - ואז לפיד נכנס לתמונה
ישראל תסכים לגרעין סעודי? "נתניהו מוכן להגמיש הרבה קווים אדומים"

אם יוחלט להוציא לדרך את הפגישה, היא תתקיים במהלך פסגת ה-G20 בניו דלהי בחודש הבא. עם זאת, גורמים בממשל הבהירו כי ההחלטה הסופית טרם התקבלה, והנשיא שוקל את האופציות שלו.

בסוף השבוע רמז השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר בריאיון לרשת הטלוויזיה הציבורית של ארצות הברית כי ישראל לא תתנגד לתוכנית גרעין סעודית כתנאי לנורמליזציה ואמר: "השטן נמצא בפרטים. אנחנו נצטרך להסתכל על מה בסופו של דבר יוסכם".

בתגובה, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף בחריפות ומסר כי היא "אינה נכונה עובדתית ומסכנת את ביטחון ישראל. המדינה היחידה במזרח התיכון שמעשירה אורניום כחלק מתוכנית גרעין היא איראן. אפשר להגיע להסכם שמחזק את הביטחון הלאומי שלנו בלי שישראל תהיה חתומה על העשרת אורניום במזרח התיכון".

מלשכת רה"מ נמסר: "השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר אמר בראיון לתקשורת האמריקנית: ״ישראל לא הסכימה לתוכנית גרעין של אף אחת מהמדינות השכנות שלה״. זאת הייתה ונשארה מדיניות ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא ארבעה הסכמי שלום היסטוריים שרק חיזקו את ביטחונה ומעמדה של מדינת ישראל - וכך ימשיך לעשות".