נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הודיע הלילה (בין שני לשלישי) כי יסגיר את עצמו ביום חמישי הקרוב לרשויות במדינת ג'ורג'יה, שם הוגש נגדו כתב אישום בגין הניסיון להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020. טראמפ עשוי להסגיר את עצמו בבית הכלא של מחוז פולטון, ובניגוד לפעמים הקודמות, יידרש לשלם ערבות של כ-200 אלף דולר על מנת להשתחרר בתום ההליך. סכום הערבות סוכם על ידי הצוות המשפטי של הנשיא לשעבר וצוות התביעה המקומי ונחתם על ידי השופט סקוט מקאפי. טראמפ, המואשם ב-13 סעיפים שונים, ישלם 80 אלף דולר עבור הסעיף הראשון ו-10 דולר עבור כל אחד מ-12 הסעיפים האחרים. 

טראמפ כתב הלילה ברשת החברתית "Truth Social" כי "אתם מאמינים לזה? אני אגיע ביום חמישי לאטלנטה כדי להיעצר על ידי תובעת מחוזית מהשמאל הרדיקלי". הנשיא לשעבר המשיך בטענות על "ציד מכשפות" ושב לתקוף את התובעת המחוזית פאני וויליס, כשטען כי היא רודפת אותו כ"חלק משיתוף פעולה הדוק של משרד המשפטים האמריקאי עם הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן".

בית הכלא המחוזי בפולטון, ג'ורג'יה (צילום: CHRISTIAN MONTERROSA/AFP via Getty Images)
בית הכלא המחוזי בפולטון, ג'ורג'יה (צילום: CHRISTIAN MONTERROSA/AFP via Getty Images)

פאני וויליס - התובעת של מחוז פולטון, ג'ורג'יה (צילום: Joe Raedle/Getty Images)
פאני וויליס - התובעת של מחוז פולטון, ג'ורג'יה (צילום: Joe Raedle/Getty Images)

ההליך הפלילי במדינת ג'ורג'יה יערך על רקע קמפיין הבחירות של הנשיא לשעבר לקראת 2024. עם זאת, נראה כי למרות הצרות המשפטיות, טראמפ עדיין שולט ביד רמה במפלגה הרפובליקנית, כשהוא מוביל בפער ניכר על יריבו העיקרי, מושל פלורידה, רון דה-סנטיס. הסקר האחרון שנעשה על ידי רשת NBC, הוכיח כי התיקים הפליליים נגד טראמפ לא משפיעים על המצביע הרפובליקני הממוצע. בסקר זה טראמפ קיבל 42% תמיכה, לעומת יריבו דה-סנטיס שעמד הרחוק מאחור עם 19% בלבד.

הגעתו של טראמפ לג'ורג'יה תתרחש כמה שעות בלבד לפני העימות בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית במילווקי, כשטראמפ כבר הצהיר כי לא יגיע אליו, מכיוון שאינו רואה בכך צורך נוכח הנתונים שלו בסקרי הבחירות האחרונים בארה"ב. תהליך ההסגרה יערך גם יממה בלבד לפני הדד-ליין שהציבה התובעת המחוזית לטראמפ ול-18 הנאשמים הנוספים בתיק. ההליך ההסגרה כאמור ייעשה בבית הכלא המחוזי של פולטון, כשטראמפ צפוי לכפור בהאשמות נגדו. 

טראמפ. יסגיר את עצמו ביום חמישי (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
טראמפ. יסגיר את עצמו ביום חמישי (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

במקביל, רוברט ג'יי רובין, עורך דין ותיק במחוז פולטון, סיפר על בית הכלא המחוזי, הממוקם כ-4 ק"מ בלבד מבית המשפט באטלנטה. רובין סיפר כי "בית הכלא המחוזי הוא לא מקום לבעלי לב חלש, רק בשבועות האחרונים שני אסירים מצאו את מותם". רובין סיפר גם על התנאים הקשים של בית הכלא ואמר: "רק בשנה שעברה אסיר נמצא מת בתאו, גופו היה מכוסה בעקיצות פשפשים וחרקים".

כאמור, כתב האישום נגד טראמפ מכיל 13 סעיפי אישום, בהם עבירות הונאה, שידול משרתי ציבור להפר את שבועתם, קשירת קשר לזיוף מדרגה ראשונה, קשירת קשר להתחזות למשרת ציבור והגשת מסמכים כוזבים.