הקורונה שוב כאן: רשויות הבריאות בארה"ב דיווחו בימים האחרונים כי הזן החדש ה-E.G.5 ממשיך להתפשט במדינה ומהווה כעת כ-20.6% מסך כל הנדבקים בגניף. מיד אחריו, הזן הנפוץ ביותר הוא ה-FL.1.5.1, שמהווה כ-13% מסך הנדבקים. בתוך כך, בצל החשש מהמשך ההתפשטות, המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) פועלים כעת להאיץ את תכנית החיסונים במדינה, כך שתכלול גם את האזרחים הלא מבוטחים שיוכלו להתחסן בבתי המרקחת. זאת, ימים ספורים לאחר שבתי המרקחת הצהירו כי לא יספקו חיסונים בחינם ללא מבוטחים, לפחות עד חודש אוקטובר.

פקידי בריאות בארה"ב פועלים כעת מול הנשיא ביידן, על מנת שיאפשר לבתי מרקחת הגדולים במדינה כמו CVS ו-Walgreens, להציע את החיסון לאמריקאים הלא מבוטחים כבר בחודש ספטמבר. דוברת ה-CDC, קתלין קונלי, אמרה השבוע כי המשא ומתן עדיין בעיצומו, וכי ה-CDC לא יכול לומר מתי בדיוק בתי המרקחת יוכלו להפיץ חיסונים גם ללא מבוטחים. יש לציין כי אזרחים אמריקאים ללא כיסוי בריאותי עדיין יכולים להתחסן בחינם במרכזי הבריאות הקהילתיים. במקביל, ה-CDC פועל כדי להאיץ את המשא ומתן עם בתי המרחקת כדי להפוך את החיסונים לזמינים יותר, כשבתי המרקחת הפכו לנקודה עיקרית של מתן חיסונים בשיא המגיפה. 

קורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)
קורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)

ה-CDC מעריך שכ-30 מיליון אמריקאים לא מבוטחים יצטרכו לשלם מכיסם עבור חיסוני הקורונה בסתיו הקרוב, לאחר שביידן הודיע על סיום מצב החירום במדינה. 

כאמור, הזן החדש של הקורונה החל להופיעה לאחרונה בכמה מדינות בעולם, בהן ארה"ב ואנגליה, כאשר משרד הבריאות העולמי הוסיף את הזן (EG.5) לרשימת הגרסאות המופיעות תחת מעקב. על פי הנתונים של סוכנות הבריאות הבריטית, הזן החדש מהווה כ-14.6% מסך כל הנדבקים בקורונה. גם בקנה עוקבים בדאגה אחר התפשטות הנגיף.