שוב חילופים בצמרת הרוסית: רוסיה הודיעה הבוקר (רביעי) על מינוי מפקד חדש לכוחות האוויר והחלל שלה במקומו של גנרל סרגיי סורוביקין, המכונה "גנרל ארמגדון", שנעלם מהרדאר לאחר המרד הצבאי של שכירי החרב של "קבוצת וגנר" בחודש יוני האחרון. סורובוקין, מי שמונה בעבר לפקד על המלחמה באוקראינה, הואשם בכך שידע מראש על התוכנית של יבגני פריגוז'ין

הגנרל סורוביקין נראה לאחרונה בפומבי בשיא המרד הצבאי ב-24 ביוני, אז תועד בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, כשהוא מתוח, ללא דרגות, וקורא לפריגוז'ין להפסיק את התקדמותם של שכירי החרב לכיוון מוסקבה. מאז המרד, כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי הגנרל נחקר בחשד ששיתף פעולה עם המרד, וכי הוא מוחזק במעצר בית.

מקור המעורה בפרטים שוחח עם סוכנות הידיעות הרוסית "ריה" ומסר כי "מפקד כוחות האוויר והחלל פוטר מתפקידו, ומי שמונה במקומו באופן זמני הוא הקולונל ויקטור אפזלוב, ראש המטה הכללי של חיל האוויר". סורוביקין נחשב לאחד מבעלי הברית החשובים ביותר של מייסד כוח וגנר, יבגני פריגוז'ין, במאבק הכוחות מול שר ההגנה סרגיי שויגו וראש המטה הכללי ולרי גרסימוב.

כאמור, מיד לאחר המרד, גורמי מודיעין אמריקאים עדכנו כי נפתחה חקירה נגד סורוביקין החשוד בסיוע לפריגוז'ין. הגורמים הדגישו כי ישנם סימנים לכך שגם גנרלים אחרים בצבא הרוסי תמכו בפריגוז'ין על מנת לבצע שינויים דרמטיים בהנהגה הרוסית. במקביל, הבכירים האמריקאים ציינו כי הברית בין סורוביקין לפריגוז'ין, יכולה לתת את הדעת על כך שהאחרון עדיין בחיים, למרות שהביא לידיו עוצמה כה רבה, ואף איים על השלטון במוסקבה.

בתוך כך, ברוסיה דווח הבוקר על מתקפת כטב"מים נוספת שכוונה בשעות הלילה לעבר הבירה מוסקבה. ראש העיר, סרגיי סוביאנין, אמר כי "אחד הכטב"מים ששוגרו התרסק לתוך בניין שנמצא בבנייה במרכז העסקים היוקרתי של העיר. כמה חלונות התנפצו וכוחות ההצלה הגיעו לזירה". במקביל, משרד ההגנה הרוסי עדכן כי הכטב"ם שהתרסק לתוך הבניין נפל לאחר שיבוש פעילותו באופן אלקטרוני, ושני כלי טיס בלתי מאוישים נוספים יורטו בסמוך לבירה. בעקבות כך, סוכנות הידיעות TASS דיווחה כי נמלי התעופה במוסקבה הפסיקו את פעילותם לזמן קצר.