הרשויות ברוסיה מסרו היום (רביעי) כי מפקד כוח ואגנר, יבגני פריגוז'ין, היה ככל הנראה ברשימת עשרת הנוסעים שהיו על מטוס פרטי שהתרסק במחוז טבר, צפונית למוסקבה. על פי הדיווחים, גם דמיטרי אוטקין, מפקד בכיר בכוח ואגנר, היה על סיפון מטוס הנוסעים. לפי צילומים שתועדו ברשתות, המטוס נפגע ככל הנראה מטיל נ"מ ששוגר ממערכות ההגנה האווירית הרוסיות. ערוץ הטלגרם הרשמי שמזוהה עם כוח ואגנר אישר כי ראש הקבוצה פריגוז'ין נהרג בהתרסקות המטוס הפרטי.

המרד ברוסיה נבלם: פריגוז'ין הסיג את כוחותיו - ויעבור לבלארוס
לראשונה מאז ניסיון המרד שכשל: פריגוז'ין הופיע בפומבי | צפו

פריגוז'ין שידר צילום וידיאו ראשון שלו מאז המרד המדובר בחודש יוני האחרון רק לפני יומיים. מפקד קבוצת שכירי החרב, שנשלח לבלארוס לאחר ניסיון ההפיכה, נראה בסרטון כשהוא עוטה בגדי הסוואה ומחזיק ברובה. לפי ניתוחים של התיעוד הוסק כי פריגוז'ין שהה באפריקה בעת הצילום, ודיבר על כך שרוסיה הופכת את היבשת ל"חופשית". 

כזכור, לפני כחודשיים התחולל ברוסיה ניסיון הפיכה צבאי בהובלתו של פריגוז'ין, לאחר שראש "קבוצת ואגנר" האשים את משרד ההגנה הרוסי כי זה ביצע הרג של אנשיו. שכירי החרב של ואגנר השתלטו בתגובה על המתקנים הצבאיים בערים וורונז' ורוסטוב, ולבסוף הכוחות, שהגיעו עד לפאתי מוסקבה, נסוגו. 

המרד נמנע ברגע האחרון, שכן בזמן שכוחותיו של ואגנר הגיעו לפאתי הבירה הודיע נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, בן בריתו של פוטין, כי הגיע להסכמות עם פריגוז'ין על רגיעה וכי פריגוז'ין הסכים להפסיק את תנועתם של לוחמי וגנר ברחבי רוסיה. פוטין נשא נאום לאומה בטלוויזיה הרוסית בתגובה לאירועים הדרמטיים ואמר: "כל מי שלקח חלק במרד ייענש. זו בגידה, תקעו לנו סכין בגב. התגובה שלנו למתרחש תהיה קשה".