העימות בין המתמודדים על מועמדות מטעם המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב בבחירות ב-2024 שהתקיים הלילה (בין רביעי לחמישי) במילווקי, היה חריג במיוחד, כשלאף אחד מבין הנציגים שהשתתפו אין באמת סיכוי לנצח בפריימריז את הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, שבחר לא להשתתף, ובמקום זאת התראיין אצל טאקר קרלסון, המגיש שהודח מרשת FOX NEWS. העימות שנגע במגוון רחב של נוסעים, עסק גם ביחסי החוץ של ארה"ב וההתנהלות של ממשל ביידן במלחמה באוקראינה, והנושא גלש מהר מאוד גם ליחסי ארה"ב - ישראל.

במהלך השיח, נוצר עימות קולני בין ניקי היילי לויווק רמסוואמי, כשהיא האשימה אותו כי אין לו שום מדיניות חוץ, ותקפה אותו על ההתבטאויות האחרונות נגד ישראל, ובהן כי יש לעצור את הסיוע הביטחוני לישראל ולהפסיק את הקשר המיוחד בין המדינות. רמסוואמי ניסה להתנער מדבריה של היילי ואמר כי "היחסים של ארה"ב עם ישראל מעולם לא היו חזקים יותר, מדובר ביחסים חבריים. אתם יודעים מה חברים עושים? מסייעים אחד לשני לעמוד על הרגליים, אני אוביל להסכמי אברהם 2.0, אני אוודא שלאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני".

לדבריו, "אתם יודעים מה אני אוהב לגבי ישראל? וכנראה הייתי שם בעשור האחרון יותר מכל אחד על הבמה הזו, אני אוהב את מדיניות הגבולות שלה, את המדיניות נגד הפשע, את הזהות הלאומית שלה, כיפת ברזל כדי להגן על אדמתה, אז כן, אני רוצה ללמוד מהחברים שאנחנו תומכים בהם". היילי קטעה את דבריו, ואמרה: "זה לא שישראל צריכה את ארה"ב, ארה"ב צריכה את ישראל". 

אירוע נוסף שהסעיר את הבמה במילווקי, נגע איך לא בנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, כשהמתמודדים נשאלו - "במידה וטראמפ יהיה מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, בזמן שהוא מורשע במעשים פליליים, האם תתמכו בו?".

המתמודדים על הבמה במילווקי ידעו שהשאלה הזו תגיע בשלב מסויים, ועדיין חלקם נראו מהוססים מעט בתשובתם. הראשון שהרים את ידו היה ויווק רמסוואמי שהצטרף למרוץ רק לפני חודשיים. יזם הביוטק הצעיר גרף לאחרונה פופולריות רבה אשר ממקמת אותו במקום השלישי, לאחר טראמפ ודה סנטיס. מיד לאחריו, הרימה את ידה ניקי היילי, מושלת דרום קרוליינה לשעבר, ומי ששימשה כשגרירת ארה"ב באו"ם תחת ממשל טראמפ. 

גם טים סקוט, המכהן כסנאטור מטעם מדינת קרוליינה הדרומית, הרים את ידו וכך גם דאג ברגום, מושל דקוטה הצפונית. עם זאת, כל העיניים היו כמובן על מושל פלורידה, רון דה סנטיס, היריב המרכזי של טראמפ, ומי שנתפס כמנצח הגדול של בחירות האמצע בארה"ב בחודש נובמבר האחרון. דה סנטיס נראה היה מעט מהוסס, הביט ימינה ושמאלה, ואז גם הוא הרים את ידו. כך עשה גם מייק פנס, מי ששימש כסגנו של טראמפ בבית הלבן.

המועמדים בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית (צילום: AFP/Getty images)
המועמדים בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית (צילום: AFP/Getty images)

כריס כריסטי, מושל ניו ג'רזי לשעבר ששימש גם כיועץ בכיר תחת ממשל טראמפ, הפך ליריב מר של הנשיא לשעבר, לאחר שסירב להכיר בהפסד לג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ב-2020. כריסטי נראה תחילה כמי שמרים את ידו כמו שאר המתמודדים, אך החליט להניף אצבע ונראה כמי שמסרב לענות על השאלה. אחרון חביב, אייסה הצ'ינסון, שסיים את תפקידו כמושל ארקנסו, כלל לא השיב.

על פי אתר RealClearPolitics האמריקאי, טראמפ מוביל בפער עצום עם 55.4%. מיד אחריו מושל פלורידה, רון דה סנטיס עם 14.3% בלבד, ויווק רמסוואמי - 7.2%, מייק פנס - 4.0%, ניקיי היילי - 3.2%, טים סקוט - 3.1%, כריס כריסטי - 3.0%, אייסה הצ'ינסון - 0.8% ודאג ברגום עם 0.6% בלבד.