צחוק הגורל? ערוצי טלגרם המזוהים עם "קבוצת וגנר" הפיצו היום (חמישי) תיעוד ובו נראה מייסד הקבוצה, יבגני פריגוז'ין, כשהוא מצחקק ומדבר על היום שאחרי מותו. לטענת הערוצים, הסרטון צולם שעות ספורות לפני הדיווחים על מותו בהתרסקות מטוס מצפון לבירה מוסקבה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ערוץ הטלגרם "Grey Zone", המספק עדכונים על פעילות הקבוצה, ספד לפריגוז'ין ותיאר אותו כ"גיבור ופטריוט שמת על ידי בוגדים רוסים". מיד לאחר מכן, פרסם לראשונה את התיעוד, ובו נראה פריגוז'ין כשהוא יושב בתוך אוהל עם מספר אנשים, ואומר "כולנו נלך לעזאזל". עוד אמר מייסד כוח וגנר בסרטון: "כולנו נלך לגיהנום, אבל נהיה הכי טובים שם". כמו כן, אדם נוסף שישב לצדו, אמר: "המוות הוא לא הסוף, זו רק התחלה של משהו אחר". עם זאת, אף מקור אמין לא הצליח לאמת את התאריך שבו צולם הסרטון.

הרשויות ברוסיה מסרו אמש כי פריגוז'ין היה ככל הנראה ברשימת הנוסעים שהיו על מטוס פרטי שהתרסק במחוז טבר, צפונית למוסקבה. על פי הדיווחים, גם דמיטרי אוטקין, מפקד בכיר בקבוצת וגנר, היה על המטוס. על פי דיווחים שונים, המטוס נפגע ככל הנראה מטיל נ"מ ששוגר ממערכות ההגנה האווירית הרוסיות. ערוץ הטלגרם הרשמי שמזוהה עם הקבוצה אישר כי ראש הקבוצה פריגוז'ין אכן שהה במטוס בזמן ההתרסקות.

מוקדם יותר היום, גורמים רשמיים באוקראינה התייחסו למותו של פריגוז'ין, וטענו כי מדובר ב"אזהרה לאליטות הרוסיות". לדברי הגורמים, התקרית שהובילה למותו של פריגוז'ין היא מסר לכל מי שמעוניין לאיים על שלטונו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין

פרחי זיכרון ליד מטה כוח וגנר (צילום: AFP via Getty Images)
פרחי זיכרון ליד מטה כוח וגנר (צילום: AFP via Getty Images)

עמדת זיכרון לזכרו של יבגני פריגוז'ין ודמיטרי אוטקין (צילום: AFP via Getty Images)
עמדת זיכרון לזכרו של יבגני פריגוז'ין ודמיטרי אוטקין (צילום: AFP via Getty Images)

יועצו של נשיא אוקראינה, מיכאילו פודוליאק, התייחס לדיווחים כי המטוס הפרטי של פריגוז'ין יורט על-ידי מערכת ההגנה האווירית במחוז טבר, ואמר כי "זה אות מפוטין לקראת הבחירות ברוסיה ב-2024, היזהרו, חוסר נאמנות שווה למוות". בהודעה שפרסם באפליקציית המסרים 'טלגרם', הדגיש פודוליאק: "רמז עבה לכל מי שהיו לו מחשבות מרדניות נגד פוטין".

בתוך כך, השאלה כעת היא האם שכירי החרב של וגנר מתכננים לנקום את מותו של פריגוז'ין. אם שואלים את סגן שר הפנים של אוקראינה, אנטון גרשצ'נקו, התשובה היא חיובית. לדבריו, "שכירי החרב עשויים לנקום בפוטין ובמערכת הצבאית של מוסקבה, שעמה היו מסוכסכים שוב ושוב לאורך המלחמה". הבכיר האוקראיני גם רמז שגורמים בכירים בצמרת הרוסית עלולים להרגיש כעת סיכון, וכך גם רמזן קדירוב, נשיא צ'צניה, שכוחותיו נלחמים בשדה הקרב באוקראינה.