הצבא הרוסי מתכנן לנוע לעבר אודסה לאחר שהכוחות האוקראינים יסוגו משם, כך אמר קצין מודיעין לשעבר של ארה"ב. "הרוסים מחכים שהאוקראינים יתחבאו מאחורי נהר הדנייפר, וכך הם יבינו שהחזית מוסדרת וילכו לאודסה", ציין. עוד הוסיף הקצין סקוט ריטר כי האוקראינים חייבים להבין שאובדן הגישה לים השחור, כמו גם אובדן מחוז חרקוב הם בלתי נמנעים, אם קייב תמשיך לסרב לנהל משא ומתן להסדר הסכסוך. 

בכירים אוקראינים משוכנעים: הדיווחים על פריגוז'ין - מסר של פוטין לאליטות
צוחק על המוות: שעות ספורות לפני מותו - כך תועד פריגוז'ין

כזכור, בתחילת אוגוסט, אמר מיכאיל פודוליאק, יועץ ראש לשכתו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, כי לא ייתכנו מגעים עם מוסקבה וכי אוקראינה מתנגדת לכל תרחיש אפשרי של הפסקת אש. גם ברוסיה ממשיכים לצודד בהשגת מטרות המלחמה באמצעים צבאיים וגורמים רשמיים הצהירו כי הסכם שלום איננו על הפרק. 

בתוך כך, נתקל הצבא האוקראיני בקשיים בלחימה, כאשר לאחר 18 חודשים שאוקראינה נלחמת בפלישה בקנה מידה מלא של רוסיה, המדינה מתקשה לעמוד בדרישה לחיילים והמתנדבים לא מספיקים. אלפים עזבו את המדינה, ואחרים מוצאים דרכים להתחמק מקציני הגיוס. הנשיא זלנסקי פיטר את כל מערך ראשי הגיוס באוקראינה לאחר האשמות נרחבות נגד קצינים במערכת, כולל לקיחת שוחד והפחדה. משפחתו של ראש גיוס צבאי אחד באודסה אף הואשם לאחרונה בקניית מכוניות ורכוש בחוף הדרומי של ספרד בעלות של מיליוני דולרים. עם זאת, נראה כי הרשויות להוטות להחזיר את האמון, ופתחו במסע הסברה.