נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הסגיר את עצמו הלילה (חמישי) בבית הסוהר של מחוז פולטון במדינת ג'ורג'יה, שם הוא נאשם בגין ניסיון הטיית תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020.

באתר הרשמי של טראמפ לקמפיין הבחירות לנשיאות ב-2024, כתב: "נעצרתי למרות שלא ביצעתי שום פשע, העם האמריקאי יודע מה קרה. השמאל רוצה להפחיד את הציבור מלהצביע עבור אאוטסיידר פוליטי שמציב את העם האמריקאי במקום הראשון". הנשיא לשעבר הוסיף: "היום נכנסתי לגוב האריות, עם הודעה אחת פשוטה - לעולם לא אוותר על המשימה שלנו להציל את אמריקה. אם אתה מסתדר עם כל האנשים המרושעים השולטים במדינה שלנו, אל תחשוב אפילו על תרומה, אבל אם אתה יכול, בבקשה תתרום כדי לגרש את ג'ו ביידן הנוכל מהבית הלבן ולהציל את אמריקה במהלך הפרק האפל הזה בהיסטוריה של האומה שלנו".

דונלד טראמפ  (צילום: Fulton County Sheriff's Office/Handout via REUTERS)
דונלד טראמפ (צילום: Fulton County Sheriff's Office/Handout via REUTERS)

טראמפ הגיע לכלא פולטון באטלנטה, נרשם ושוחרר בערבות של 200 אלף דולר, כפי שסוכם בין צוותו לבין התביעה בג'ורג'יה. מיד לאחר מכן, טראמפ שב למועדון הגולף בדמינסטר בניו ג'רזי, שבו הוא מבלה בקיץ. על כבש המטוס, טרם המראתו חזרה, אמר טראמפ: "זהו יום עצוב מאוד עבור אמריקה. לא עשינו שום דבר רע. לא עשיתי שום דבר רע וכולם יודעים זאת". 

כתב האישום הרביעי גם הביא את הנשיא לשעבר לחזור לרשת החברתית האהובה עליו - X (לשעבר טוויטר). כזכור, לאחר המהומות בקפיטול הושעה טראמפ מהרשת החברתית לצמיתות, אך בחודש נובמבר הושב לפלטפורמה על ידי הבעלים החדש אילון מאסק. המעצר הביא אותו לשבור את השתיקה ברשת, ולשתף את תמונת המעצר ותחתיה הכיתוב "לעולם לא ניכנע". מטה הקמפיין של טראמפ לנשיאות החל גם במכירת חולצות ועליהן הדפס של תמונת המעצר לתומכיו הנלהבים.

כזכור, בפרשה נאשמו 18 נוספים, וחלקם כבר הסגירו את עצמם ביממה האחרונה לבית הכלא המחוזי בפולטון, ביניהם ראש הסגל לשעבר של טראמפ מארק מדוז. טראמפ, כזכור, כבר עומד לשלושה משפטים נפרדים, וזו הפרשה הרביעית בה הוא נאשם. בפרשה זו נאשם טראמפ ב-13 עבירות, הכוללות סחיטה באיומים והתערבות בבחירות. כתבי האישום נגד טראמפ ו-18 הנאשמים האחרים גובשו בהתאם לשיטות חקירה נגד ארגוני פשיעה.

תומכי דונלד טראמפ (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)
תומכי דונלד טראמפ (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)

טראמפ כתב אתמול ברשת החברתית שלו, Truth, כי "אף אחד מעולם לא נלחם למען טוהר הבחירות כמו הנשיא דונלד ג'יי טראמפ", ואמר כי הוא "ייעצר בגאווה" בחמישי. לפי הדיווחים, הנשיא לשעבר ממשיך לקדם טענות חסרות ביסוס לזיופים בבחירות ב-2020, וניסיונותיו להשפיע עליהן יעמדו למשפט בג'ורג'יה ובבית משפט פדרלי בוושינגטון.

ביום שלישי האחרון טראמפ כתב ברשת החברתית "Truth Social" כי "אתם מאמינים לזה? אני אגיע ביום חמישי לאטלנטה כדי להיעצר על ידי תובעת מחוזית מהשמאל הרדיקלי". הנשיא לשעבר המשיך בטענות על "ציד מכשפות" ושב לתקוף את התובעת המחוזית פאני וויליס, כשטען כי היא רודפת אותו כ"חלק משיתוף פעולה הדוק של משרד המשפטים האמריקאי עם הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן".

הגעתו של טראמפ לג'ורג'יה התרחשה שעות ספורות לפני העימות בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית במילווקי, שטראמפ כבר הצהיר כי לא יגיע אליו, מכיוון שאינו רואה בכך צורך נוכח הנתונים שלו בסקרי הבחירות האחרונים בארה"ב. תהליך ההסגרה יערך גם יממה בלבד לפני הדד-ליין שהציבה התובעת המחוזית לטראמפ ול-18 הנאשמים הנוספים בתיק. ההליך ההסגרה כאמור ייעשה בבית הכלא המחוזי של פולטון, כשטראמפ צפוי לכפור בהאשמות נגדו.