מצביעי המפלגה הרפובליקנית השיבו כי מושל פלורידה, רון דה סנטיס, הוא המנצח הגדול בעימות שנערך אמש במילווקי. על פי סקר הוושינגטון פוסט ואתר "FiveThirtyEight", כמעט 30% מתומכי המפלגה השיבו כי היריב העיקרי של דונלד טראמפ בפריימריז הציג את הביצועים הטובים ביותר מבין שמונת המתמודדים שהשתתפו בעימות. 

במקום השני, כך על פי הסקר, נמצא ויווק רמסוואמי, כש-26% מתומכי המפלגה השיבו כי הוא הציג את הביצועים הטובים ביותר. יזם הביוטק הצעיר שהכריז על מועמדותו לפני חודשיים בלבד, גרף פופולריות רבה, ועל פי סקרי הפריימריז הוא זוכה לתמיכה של 7.1%. מיד לאחר מכן, במקום השלישי, נמצאת ניקי היילי, ששימשה כשגרירת ארה"ב באו"ם תחת ממשל טראמפ, כאשר 15% בטוחים כי היא המנצחת הגדולה של העימות. כזכור, השניים נגררו בזמן השידור לעימות קולני כשדנו על יחסי ישראל-ארה"ב, לאחר שהיילי האשימה את רמסוואמי בהתבטאויות קשות נגד ישראל. הוא מצדו ניסה להתנער מדבריו ואמר כי "היחסים עם ישראל מעולם לא היו חזקים יותר, אני אוודא שלאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני".

המועמדים בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית (צילום: AFP/Getty images)
המועמדים בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית (צילום: AFP/Getty images)

במקום הרביעי נמצא סגן הנשיא לשעבר, מייק פנס, כש-7% בלבד חשבו שהוא ניצח בעימות במילווקי. במקום הרביעי והחמישי עם נתון דומה של 4%, נמצאים טים סקוט, המכהן כסנאטור מטעם מדינת קרוליינה הדרומית וכריס כריסטי, מושל ניו ג'רזי לשעבר, ששימש גם כיועץ בכיר תחת ממשל טראמפ. מושל צפון דקוטה דאג ברגום ומושל ארקנסו לשעבר אייסה הצ'ינסון, במקומות האחרונים עם אחוז בודד.

בתוך כך, דובר הקמפיין של דה סנטיס, אנדרו רומיאו, אמר כי "רון דה סנטיס הוא המנצח הברור, הוא הוכיח שהוא מוכן לנצח את ג'ו ביידן ולשמש כנשיא הבא של אמריקה. הוא הוכיח שהוא המועמד היחיד עם החזון להפוך את ההידרדרות של האומה שלנו ולהחיות את החלום האמריקאי".

למרות שדה סנטיס יכול להיות מרוצה מהנתונים, הסקרים האחרונים שנעשו בארה"ב עדיין מצביעים על פער עצום בינו לבין הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ. לאף אחד מבין המתמודדים שהשתתפו בעימות אין סיכוי ריאלי לנצח את טראמפ בפריימריז הקרובים, למרות כתבי האישום הרבים נגדו. טראמפ כאמור, בחר שלא להשתתף בעימות, ובמקום זאת התראיין אצל טאקר קרלסון, המגיש שהודח מרשת FOX NEWS