מותו של מייסד "קבוצת וגנר", יבגני פריגוז'ין, ממשיך להעסיק בהרחבה את הרוסים והאוקראינים. לאחר שזוהתה גופתו, במהלך החקירה שבדקה את זהותם של נוסעי המטוס, הלילה (בין ראשון לשני) פרסם אנטון גרשנקו, יועצו של הנשיא וולודימיר זלנסקי, בחשבון הטוויטר שלו סרטון ובו תיעוד מיוחד של פריגוז'ין.

בסרטון שצולם כמה חודשים לפני מותו, תועד פריגוז'ין כשהוא מדבר על המתיחות בינו לבין הנשיא, ולדימיר פוטין, ושר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו. פריגוז'ין תיאר את משרד ההגנה במוסקבה כ"טנק", ואמר כי "מכונת המלחמה עלולה להרוג אותי". לדבריו, "מה אם לא יתנו לנו תחמושת? אם לא יתנו לנו לגייס אנשים? לעזאזל פשוט תהרגו אותי, ואז תוכלו להמשיך לחיות בשלווה ובשקט. מאוחר יותר, בספרי ההיסטוריה, אולי יכתבו שהכל היה טוב, אבל אנחנו לא היחידים בדרכם".

דבריו של פריגוז'ין נאמרו על רקע המתיחות בין קבוצת שכירי החרב למשרד ההגנה, לאחר שטען כי הקרמלין מסרב לספק תחמושת ללוחמיו. במהלך הקרבות בסמוך לעיר באחמוט, שלח פריגוז'ין אזהרה לכיוון משרד ההגנה הרוסי והזהיר כי "אם בעיית האספקה תימשך, כוח וגנר עלול להתפרק, אנחנו בחזית, אנחנו צריכים פגזים, אנו נגיע לנקודה שבה לא נוכל להמשיך להילחם, וזה יהיה תוך פרק זמן קצר". במקביל, איים פריגוז'ין כי לוחמיו יינטשו את המערכה, במידה ומשרד ההגנה ימשיך להתעלם מהכוחות בשטח.

עמדת זיכרון לזכרו של יבגני פריגוז'ין ודמיטרי אוטקין (צילום: AFP via Getty Images)
עמדת זיכרון לזכרו של יבגני פריגוז'ין ודמיטרי אוטקין (צילום: AFP via Getty Images)

בסרטון נוסף שהופץ ביממה האחרונה בחשבונות טלגרם המזוהים עם כוח וגנר, תועד פריגוז'ין כשהוא אומר: "המדינה הגיעה למצב של רתיחה לאחר ששיקרו לאזרחים, עדיף להרוג אותי, אבל אני לא אשקר, אני חייב לומר בכנות שרוסיה על סף אסון". קודם לכן, ביום חמישי האחרון, פעילים התומכים בקבוצת וגנר, הפיצו תיעוד ובו נראה פריגוז'ין, כשהוא מצחקק ומדבר על היום שאחרי מותו. לטענת הערוצים, הסרטון צולם שעות ספורות לפני הדיווחים על מותו בהתרסקות מטוס מצפון לבירה מוסקבה.

ערוץ הטלגרם "Grey Zone", המספק עדכונים על פעילות הקבוצה, ספד לפריגוז'ין ותיאר אותו כ"גיבור ופטריוט שמת על ידי בוגדים רוסים". מיד לאחר מכן, פרסם לראשונה את התיעוד, ובו נראה פריגוז'ין כשהוא יושב בתוך אוהל עם מספר אנשים, ואומר "כולנו נלך לעזאזל". עוד אמר מייסד כוח וגנר בסרטון: "כולנו נלך לגיהנום, אבל נהיה הכי טובים שם". כמו כן, אדם נוסף שישב לצדו, אמר: "המוות הוא לא הסוף, זו רק התחלה של משהו אחר". עם זאת, אף מקור אמין לא הצליח לאמת את התאריך שבו צולם הסרטון.