דיווחים סותרים בדבר מקום הימצאה של שרת החוץ הלובית שהושעתה מתפקידה, מופצים בשעות האחרונות ברחבי העולם. זאת לאחר שפרטים בדבר פגישתה של השרה נג'לה אל-מנקוש עם שר החוץ אלי כהן ברומא, הודלפו על ידי משרד החוץ הישראלי.

ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי אל-מנקוש נמלטה לטורקיה, וציטט את דבר יועציה: "ראש הממשלה עבדול חמיד אל-דביבה הודיע כי השרה תושעה מתפקידה ותיחקר על עניין הפגישה. היא נמלטה לטורקיה מחשש לביטחונה". עוד דווח כי אזרחי המדינה זעמו כששמעו על הפגישה בין שרת החוץ הלובית לבין שר החוץ הישראלי והציתו דגלי ישראל ברחובות המדינה כמחאה.

השר אלי כהן, שרת החוץ של לוב נג'לאא אל-מנקוש (צילום: אבשלום ששוני,רויטרס)
השר אלי כהן, שרת החוץ של לוב נג'לאא אל-מנקוש (צילום: אבשלום ששוני,רויטרס)

בינתיים, העיתון הלובי "שער וואסת" ציטט מקור שטען כי אל-מנקוש עזבה את טורקיה ושוהה כעת בלונדון. בינתיים, אל-דאביבה הודיע אמש כי השעה את השרה מתפקידה באופן זמני, בעוד שכלי התקשורת המקומיים ציינו כי על פי מקורות, היא פוטרה.

משרד החוץ של לוב מסר אתמול בערב לגופי התקשורת במדינה כי הפגישה שהייתה צפויה להתקיים בין אל-מנקוש לבין כהן ברומא "אינה הייתה רשמית". במקביל, המשרד לביטחון פנים של לוב הכחיש את "בריחתה" של השרה שהושעתה מתפקידה, ונטען כי היא כלל לא עברה בנמל התעופה מיטיגה.

המחאה נגד שרת החוץ ברחובות לוב (צילום: רויטרס)
המחאה נגד שרת החוץ ברחובות לוב (צילום: רויטרס)

בנוסף, המשרד הבהיר את עמדתו תוך גינוי התנהלותה של שרת החוץ: "הממשלה הלובית מכבדת את רגשותיהם של אזרחינו בכל הנושאים, ובמיוחד בעניין העם הפלסטיני". עוד דווח כי בדרכה של אל-מנקוש עומד, לכאורה, צו איסור יציאה מהארץ עד שתיחקר.