בכירים בממשל אוקראינה מתחו ביקורת היום (חמישי) על הנאום האחרון של האפיפיור פרנציסקוס לנוער הרוסי, וכינו את דבריו "תעמולה אימפריאליסטית".

"פשוט תהרגו אותי": תיעוד חדש של פריגוז'ין מסעיר את הרשתות ברוסיה
"לפעול נגד לוקשנקו והקרמלין": האיום של קבוצות האופוזיציה בבלארוס

האפיפיור נשא נאום וידאו לאסיפת נוער קתולית רוסית בסנט פטרסבורג במהלך סוף השבוע האחרון, במהלכה הוא הפציר בהם לראות עצמם כצאצאים של האימפריה הרוסית.

"לעולם אל תשכחו את המורשת שלכם", אמר פרנציסקוס, "אתם צאצאיה של רוסיה הגדולה של פיטר הראשון, קתרין השנייה, האימפריה ההיא - משכילה, עם תרבות גדולה. לעולם אל תוותרו על המורשת הזו. אתם צאצאים של אימא רוסיה הגדולה, צעדו איתה קדימה".

האפיפיור פרנציסקוס במסיבת העיתונאים (צילום: רויטרס)
האפיפיור פרנציסקוס במסיבת העיתונאים (צילום: רויטרס)

בתגובה לדברים, דוברת משרד החוץ האוקראיני, אולה ניקולנקו, תקפה את נאומו של האפיפיור: "זהו סוג של תעמולה אימפריאליסטית, 'קשרים רוחניים' ו'צורך' להציל את 'האימא הגדולה רוסיה', שהקרמלין משתמש בהם כדי להצדיק את רצח אלפי אוקראינים והרס של מאות ערים וכפרים באוקראינה".

"משימתו של האפיפיור צריכה להיות דווקא לפתוח את עיני הנוער הרוסי למהלך ההרסני של ההנהגה הרוסית הנוכחית, ובמקום זאת הוא מקדם 'רעיונות של מעצמה גדולה רוסית שהם למעשה הסיבה לתוקפנות של רוסיה", הוסיפה.

בעקבות דברים אלו הגיב הוותיקן ונושא והתנער מטענות אוקראינה כי דברי האפיפיור משבחים את האימפריאליזם. "האפיפיור התכוון לעודד צעירים לשמר ולקדם את כל מה שטוב ברוחניות התרבותית של רוסיה הגדולה, ובוודאי לא לרומם את המודל האימפריאליסטי", נמסר.